Gå til innhold

Garantireperasjon av hvitvare, hvem har ansvaret for å montere det på plass igjen?


fantw

Anbefalte innlegg

Hei, alle sammen!

Jeg flyttet inn i nytt nøkkelferdig hus for et år siden, kjøkken levert av HTH, benkplate og hvitevarer kjøpt også gjennom HTH som tilvalg. Miele platetoppen har sluttet å fungere, ikke noe problem, det er jo garanti, så en uke etterpå kom Miele på døren og reparerte platetoppen, den er planlimt, så den ble skjært ut for å komme til delen som måtte skiftes ut... problemet er bare at reperatøren kunne ikke lime den på plass igjen, de har fikset defekte platetoppen, HTH sier det er ikke deres problem, da det er platetoppen som har feilen her, så enten må Miele planlime den for meg, eller så må jeg koste på montør selv. Jeg mener at siden HTH er totalleverandøren må ta hele ansvaret her, eller tar jeg feil? Hvordan skal jeg gå fram her? Håper på noen kloke ord fra dere her. :)

image.thumb.png.9107f176aa903ccaf4324c6ca5944c0a.png

MVH F 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Denne problemstillingen har vært tatt opp her tidligere. Jeg skal ikke uttale meg bastant, mer kompetente får konkludere, men jeg TROR det vil falle på om dette går under "garanti" eller "reklamasjon". Garantivilkår kan en selger selv sette, reklamasjonsrettighetene er i all hovedsak styrt av Forbrukerkjøpsloven. Er dette en reklamasjonssak mistenker jeg du kan ha krav på en fullstendig reparasjon med fullstendig tilbakemontering. Hva reparatøren kan eller ikke kan gjøre er neppe relevant for deg, du forholder deg til den parten som har reklamasjonsansvaret og så får den parten sørge for at reparasjonen er fullstendig. 

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...