Gå til innhold

Kan nettleserhistorikk på Android/Chrome bevise at nettside ikke er besøkt ?


Anbefalte innlegg

Hei folkens.

Dette gjelder bare en kjedelig case der en person er beskyldt for å være inne på "sånn-og-sånn nettside" innafor en gitt tidsperiode. Jeg ble spurt om min mening, og fikk se nettleserhistorikken til Chrome av personen det gjaldt og kunne ikke se oppføring på den aktuelle nettsiden som påstått.

Så til spørsmålet - gitt at den aktuelle mobiltelefonen kun har én nettleser samt at personen kun bruker denne spesifikke telefonen til besøk av nettsider - er det mulig å slå fast med rimelig sikkerhet at nettsiden ikke er besøkt hvis det er sånn at det ikke finnes spor av den i nettleserhistorikken (historikken er ikke rensket) ?

Eksempelvis - mange telefoner har startskjermen satt opp slik at hvis man sveiper helt til startskjermen lengst mot venstre, kan man sveipe én gang til for å få opp en fullside-variant av nettleseren. Selv har jeg ikke forsket på dette - da hadde jeg nok allerede visst svaret, men har dere noe oppfatninger om at Chrome (åpnes via ikon/snarvei som alle andre apper) og Chrome (sveipe-varianten som kommer frem etter å ha bladd seg forbi startskjermen lengst til venstre) kan fungere med 2 uavhengige profiler?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...