Gå til innhold

TV-Aksjonen Redd Barna 2023


Anbefalte innlegg

I år går TV-aksjonen til Redd Barnas arbeid for å hjelpe barn rammet av krig og konflikt. Sammen kan vi gi over 100 000 barn mulighet til å leke, lære og leve i fred.

Redd Barna er til stede der barna trenger det, og bidrar til at barn og de som stiller opp for dem, får hjelpen de trenger. Det er de frivillige og feltarbeiderne i nærmiljøet som er de ekte heltene. De bidrar til at barna får en tryggere barndom.

Midlene skal gå til tiltak som gjør familiene, skolene og nærmiljøene tryggere for barn.

Sammen skal vi:

  • Hjelpe barn med å håndtere vonde opplevelser, gi helsehjelp og riktig ernæring.
  • Gjenforene barn og familier som har kommet bort fra hverandre.
  • Sikre trygg vei til og fra skolen og trygge klasserom der barna kan lære.
  • Tilby barn trygge områder i nærmiljøet der de kan leke og le.

– Krig og konflikt frarøver barn deres rettigheter. Barn blir drevet på flukt, blir rekruttert til væpnet konflikt, blir voldtatt og giftet bort, blir skilt fra familien og får ikke gått på skolen.

TV-aksjonen sendes på NRK1 søndag 22.oktober 2023.

Mer finner dere i denne linken her:

https://www.reddbarna.no/tv-aksjonen-2023/

 

Til og med Level Up Norge skal delta på denne viktig orgienasjon nå fredagen den 13. På demmes egen Twitch kanal.

 

Endret av TheDarkSycamore - SCM
  • Liker 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Fordi jeg personlig er dritlei denne tiggerferd en på folks dører hvor når en er på ferie så klistrer de en lapp på døra slik at alle og enhver kan se at her har det ikke vært folk siden iallfall tv aksjonen. Bryr meg ikke om noe hvor det er laget tabell over hvor de gir mest, for å påvirke til å gi mer. Folk klarer fint å velge en organisasjon eller flere de vil støtte uten å bli påført eventuell dårlig samvittighet med å ikke ville gi til tiggerne på døra. Vet også fra yngre dager at veldig mange stjal penger fra bøssene. De gleder seg til tv aksjonen for da kunne de skaffe noen ekstra slanter (her snakker jeg om personer under 18 år).

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Eddie_Peddie skrev (31 minutter siden):

Fordi jeg personlig er dritlei denne tiggerferd en på folks dører hvor når en er på ferie så klistrer de en lapp på døra slik at alle og enhver kan se at her har det ikke vært folk siden iallfall tv aksjonen. Bryr meg ikke om noe hvor det er laget tabell over hvor de gir mest, for å påvirke til å gi mer. Folk klarer fint å velge en organisasjon eller flere de vil støtte uten å bli påført eventuell dårlig samvittighet med å ikke ville gi til tiggerne på døra. Vet også fra yngre dager at veldig mange stjal penger fra bøssene. De gleder seg til tv aksjonen for da kunne de skaffe noen ekstra slanter (her snakker jeg om personer under 18 år).

Jeg forstår at det ikke er så tilfredsstillende og gi penger til bøssebærere, jeg er sånn selv. Men det trenger ikke og bety at man spytte ut mugg og gørr for det om. Det griseriet der får du beholde selv. 😑😑😓

Så klart, jeg er enig med at, man vet aldri om bøssa havner i feile hender. Bedre og gi til organisasjon selv.

Jeg ønsker en ordentlig diskusjon om dette, er du snill Eddie. 😒

Endret av TheDarkSycamore - SCM
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Sorry om du synes det blir for mye. Redd barna har jeg ingenting imot, de er en bra organisasjon. Men det er dessverre slik at jeg har tv aksjonen langt oppi halsen. Når jeg var et barn var tv aksjonen kjekk å se på tv, men egentlig kun for å følge "konkuransen" om hvem som gir mest. Mulig også tv aksjonen for min egen del lider under de som står på gata og prøver å hanke en inn som giver. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
1 hour ago, TheDarkSycamore - SCM said:

Jeg ønsker en ordentlig diskusjon om dette, er du snill Eddie. 😒

..men kun positive meninger som ikke bryter opp ekkokammeret i "debatten"?

Jeg skal ikke diskutere om jeg er enig eller uenig med Eddie, eller om jeg liker/misliker aksjonen, men jeg synes kommentaren til Eddie er helt på sin plass så lenge det er det han mener om aksjonen og debatten. 

Jeg "redder barna" gjennom skatteseddelen min. Jeg bekjemper sult katastrofer gjennom skatteseddelen min. Jeg sørger for at de som bor på gata i Oslo får mat og husly gjennom skatteseddelen min.

Jeg "liker" at staten tar en del av min inntekt for å bruke de pengen der de trengs mer enn på min forbrukskonto, og jeg vet at staten er langt flinkere til å følge opp at de pengen brukes fornuftig enn hva jeg kan dersom jeg legger en femtilapp i koppen til en tigger. Jeg vil heller beskattes hardere enn å ha slike innsamlingsaksjoner. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...