Gå til innhold

Øreplugger for "vanskelige" ører?


Anbefalte innlegg

Jeg trenger noen trådløse ørepropper som sitter godt i under aktivitet. De må kunne brukes til trening og på jobb uten at jeg må presse de inn i øret hver minutt for at de ikke skal falle ut.

God lyd, støydemping og batteri som varer en arbeidsdag er krav, samt enkel betjening på proppene for å motta samtaler, pause musikk osv. Har prøvd ulike modeller fra Jabra der jeg har byttet ut gummien for å få bedre feste uten at det har hjulpet spesielt på. Prøvd Comply Sport Pro SmartCore og diverse andre uten hell.

Så lurer på om det er noen ørepropper som er kjent for å sitte bedre som jeg kan prøve. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du forsøkt de med vingetupper, som f.eks. Beats Fit Pro?

image.png.3e3a8d07d70bd324895f7e6fe5a3bc6f.png

De fungerte greit på trening for min del, men jeg synes selve vingetuppen presset for mye inn i øret etterhvert så jeg måtte selge de videre. Andre har mer hell. 

Ellers er det beste trenings-proppene jeg har brukt noen gang Powerbeats Pro
image.png.a8dc2eddb68ae5e5bf461d5b41f527fb.png

De kan du drive med turn eller boksing og de holder seg fortsatt i. Eneste ulempen er at de ikke har laget en ny versjon så de mangler støydemping og passthrough-modus. I tillegg så er de av en eller annen grunn økt med over 50% i pris siden da jeg kjøpte de. Lå på rundt 2k før, nå er de på over 3k. Ville nok vært dumt å kjøpe såpass gamle propper nå til dags.

 Et kjapt google-søk ga meg disse alternativene som ligner litt


 

Endret av Comma Chameleon
Lenke til kommentar
ProphetSe7en skrev (1 time siden):

Ikke prøve med slike vinger, vil de kunne brukes på andre merker?

Akkurat Beats Fit Pro har disse innebygd så de kan ikke tas av, men det finnes ekstra vingetupper man kan sette på med behov på enkelte ørepropper. Bare å sjekke amazon eller aliexpress. Jeg har et par som jeg bruker på mine AirPods Pro ved behov. Synes det er dumt de ikke har laget en Powerbeats Pro 2.0, hadde kjøpt den på sekundet.

Ellers fant jeg disse alternativene på Elkjøp. Må nok lese reviews, men den første her virker jo som en powerbeats-kopi med støydemping osv. Må nesten vurderes selv til kun trening.

image.thumb.png.981cd454dfa847338798ffef3d9b7136.png
https://www.elkjop.no/product/tv-lyd-og-smarte-hjem/hodetelefoner-og-tilbehor/hodetelefoner/jlab-epic-air-sport-anc-helt-tradlose-in-ear-hodetelefoner-sort/631085

 

Ellers hadde de noen andre med bare vingetupper.

https://www.elkjop.no/product/tv-lyd-og-smarte-hjem/hodetelefoner-og-tilbehor/hodetelefoner/bose-sport-earbuds-helt-tradlose-in-ear-hodetelefoner-glacier-white/206400

https://www.elkjop.no/product/tv-lyd-og-smarte-hjem/hodetelefoner-og-tilbehor/hodetelefoner/jbl-reflect-mini-helt-tradlose-in-ear-hodetelefoner-sort/211554

https://www.elkjop.no/product/tv-lyd-og-smarte-hjem/hodetelefoner-og-tilbehor/hodetelefoner/bose-quietcomfort-earbuds-helt-tradlose-hodetelefoner-triple-black/206390

De er jo litt strenge på åpent kjøp på disse in-ear proppene, så det gjelder vel å lese seg litt opp på reviews før man kjøper.

Edit:

Jeg har planer om å kjøpe slike til mine airpods for å kanskje få "powerbeats" når jeg trenger det
https://wickedcushions.com/collections/wc-hookz-apple-airpods-ear-hooks/products/wc-hookz-airpods-ear-hooks-airpods-1-2-3-pro?variant=39765550760015

Endret av Comma Chameleon
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
ProphetSe7en skrev (På 11.10.2023 den 6:16 AM):

Jeg trenger noen trådløse ørepropper som sitter godt i under aktivitet. De må kunne brukes til trening og på jobb uten at jeg må presse de inn i øret hver minutt for at de ikke skal falle ut.

God lyd, støydemping og batteri som varer en arbeidsdag er krav, samt enkel betjening på proppene for å motta samtaler, pause musikk osv. Har prøvd ulike modeller fra Jabra der jeg har byttet ut gummien for å få bedre feste uten at det har hjulpet spesielt på. Prøvd Comply Sport Pro SmartCore og diverse andre uten hell.

Så lurer på om det er noen ørepropper som er kjent for å sitte bedre som jeg kan prøve. 

Har du prøvd Jabra 65t eller 75t? De sitter veldig godt i mine ører. Til sammenligning føles f.eks. Samsung Galaxy Buds Pro som de hele tiden skal falle ut, og jeg må justere konstant.

Lenke til kommentar
Markiii skrev (1 time siden):

Har du prøvd Jabra 65t eller 75t? De sitter veldig godt i mine ører. Til sammenligning føles f.eks. Samsung Galaxy Buds Pro som de hele tiden skal falle ut, og jeg må justere konstant.

Bare active modellene, og de er helt ubrukelig i mine ører. 

Skal prøve beats fit pro neste uke, håper de er bedre for meg med sine vinger 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...