Snikpellik Skrevet 18. september Skrevet 18. september (endret) Vokteren skrev (20 minutter siden): Regler for dette er helt nødvendig og burde være en forutsetning for å få lov til å drive denne typen butikk. I mitt hjemmeområde er plasseing til hinder for andre , på fortau eller i grøfta sammen med annet søppel hovedregelen. Ja, og det er jo regler, men det bør kanskje strammes inn mer, og flere krav til operatørene bør innføres. Antallet har også en god del å si, så det bør være et veldig nøkternt antall tilgjengelig. I Oslo har politiet hatt en god del kontroller denne sommeren. De bør det bli flere av. Sitat Bare man får velsignelse fra klimamyndighetene, er det tydeligvis fritt frem for å bryte alminnelig skikk og bruk. Hva er klimamyndighetene? Dette har ingenting med klima å gjøre. Endret 18. september av Snikpellik 2
Vokteren Skrevet 18. september Skrevet 18. september Snikpellik skrev (15 minutter siden): Hva er klimamyndighetene? Dette har ingenting med klima å gjøre. Les og lær: https://www.tshandbok.no/del-2/4-kjoeretoeyteknikk-og-personlig-verneutstyr/4-39-mikromobilitet-elsparkesykler/ Miljøaspektet er godt gjemt, men er nevnt for områder med lite kollektivtrafikk og hvor sykkelen kan erstatte privatbilen.
Snikpellik Skrevet 18. september Skrevet 18. september (endret) Vokteren skrev (9 minutter siden): Les og lær: https://www.tshandbok.no/del-2/4-kjoeretoeyteknikk-og-personlig-verneutstyr/4-39-mikromobilitet-elsparkesykler/ Miljøaspektet er godt gjemt, men er nevnt for områder med lite kollektivtrafikk og hvor sykkelen kan erstatte privatbilen. Først sa du klima, nå sier du miljø. Skjønner ikke helt hva lenken din har med noe som helst å gjøre når det kommer til hva som diskuteres her. Utleie av elsparkesykler ble ikke gjort tillatt i byene våre på grunn av klima- og miljøspørsmål, eller kravene i loven om at de må være utslippsfrie. Endret 18. september av Snikpellik 3
Feynman Skrevet 18. september Skrevet 18. september 41 minutes ago, Vokteren said: Les og lær: https://www.tshandbok.no/del-2/4-kjoeretoeyteknikk-og-personlig-verneutstyr/4-39-mikromobilitet-elsparkesykler/ Miljøaspektet er godt gjemt, men er nevnt for områder med lite kollektivtrafikk og hvor sykkelen kan erstatte privatbilen. Det kan tydeligvis ikke gjentas nok ganger at hovedgrunnen til at byene er fulle av ståmopeder er FrPs kamp mot «tulleforbud». 3
Mannen med ljåen Skrevet 18. september Skrevet 18. september Folk trenger transport. I stedet for å sabotere alle gode ideer, kunne man legge til rette med flere togavganger og parkeringsplasser.
Vokteren Skrevet 3. november Skrevet 3. november Endelig noen som tar til fornuft og regulerer bruk av elsparkesykler: https://www.tv2.no/nyheter/tar-umiddelbare-grep-senker-hastigheten-pa-elsparkesykler-i-oslo/18251404/ Er dette nok eller bør myndighetene gå enda lenger ?
Barny Aråstad Skrevet 4. november Skrevet 4. november Vokteren skrev (På 3.11.2025 den 16.15): Endelig noen som tar til fornuft og regulerer bruk av elsparkesykler: https://www.tv2.no/nyheter/tar-umiddelbare-grep-senker-hastigheten-pa-elsparkesykler-i-oslo/18251404/ Er dette nok eller bør myndighetene gå enda lenger ? Det har vært regulert siden FrP slapp de løs i 2014.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå