Gå til innhold

DHL leveranse i Norge?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Svaret på 1 er nok: Det kommer an på. 

Jeg har fått pakker sendt med DHL levert med både Posten, Postnord og DHL. Sist var det pallgods, det kom med postnord, etter en drøy måned på lageret dere. Støre pakker med DHL direkte, småpakker har kommet med både posten til post i butikk og postnor utleveringssted, og brev har kommet med både postnord og posten rett i postkassa mi.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
RRhoads skrev (8 timer siden):

Det kommer an på om du har bestilt med DHL Express. 

Med vanlig DHL er det Posten som tar over, men med DHL Express leverer de direkte, i hvert fall her jeg bor(Østlandet). 

Jeg bor på Østlandet og har bestilt med vanlig DHL. 

Takk for info, - da er det nok Posten som tar over. 👍 Best det synes jeg, da jeg ikke er hjemme på dagtid og kan ta imot. 😊

Lenke til kommentar
Big_JT skrev (8 timer siden):

I Trondheim er det DHL selv som leverer. Hvordan det er i resten av landet kan jeg ikke svare på.

Normalen nå jeg bestiller er hjemlevering som jeg endrer til pakkeautomat eller henting over disk på lokale butikker. (Snedigt nok ikke hjemme for å motta pakke i arbeidstiden.... 😅)

 

steinrawr skrev (8 timer siden):

Svaret på 1 er nok: Det kommer an på. 

Jeg har fått pakker sendt med DHL levert med både Posten, Postnord og DHL. Sist var det pallgods, det kom med postnord, etter en drøy måned på lageret dere. Støre pakker med DHL direkte, småpakker har kommet med både posten til post i butikk og postnor utleveringssted, og brev har kommet med både postnord og posten rett i postkassa mi.

Takk for info til begge to! 👍 Det er bare en liten pakke med vanlig DHL, så satser på det er Posten som overtar. 

Lenke til kommentar
steinrawr skrev (På 23.9.2023 den 11:00 AM):

Svaret på 1 er nok: Det kommer an på. 

Jeg har fått pakker sendt med DHL levert med både Posten, Postnord og DHL. Sist var det pallgods, det kom med postnord, etter en drøy måned på lageret dere. Støre pakker med DHL direkte, småpakker har kommet med både posten til post i butikk og postnor utleveringssted, og brev har kommet med både postnord og posten rett i postkassa mi.

Jeg har funnet ut at det er Posten som overtar, og den ble sendt ut av avsenderlandet på lørdag. Det har fortsatt ikke skjedd noe mer. Husker du hvor lang tid det tar før de sender den videre? 

Pakken skal være merket med VOEC nr.

Lenke til kommentar
RRhoads skrev (På 23.9.2023 den 11:12 AM):

Det kommer an på om du har bestilt med DHL Express. 

Med vanlig DHL er det Posten som tar over, men med DHL Express leverer de direkte, i hvert fall her jeg bor(Østlandet). 

Samme i Bergen. Noen få ganger vil også små pakker med DHL Express "bli forsøkt levert på døren" og så i samme minutt ifølge sporingen bli levert på post-i-butikk, men det tror jeg bare er latskap fra sjåføren sin side. Noen ganger når DHL leverer "på døra" og laster opp bilde av feil dør så har kundeservice klart å se på GPS sporing at budet leverte på feil adresse (skal sies at gata mi er veldig sær) og så har samme bud brukt kvelden på å hente pakken igjen og levere kontaktløst på rett dør.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...