Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

lang lysene på bil virker ikke


stamkunde

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Maskinfører skrev (20 minutter siden):

Sjekk sikringa først 😀

ja, det var det da, for siden det er etter montert, da betyr det vel at det ikke står i bruksanvisningen? 

Det er en 30A sikring som er skrudd utenfor sikringsboksen og som har tiknytning til ekstra lysene, det kunne jeg se når jeg trakk i ledningen. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

@stamkunde har du et multimeter du kan måle spenning og kontinuitet med?

Først: sjekk om sikringen til ekstralysreléet har gått.

Om sikringen ikke har gått kan du måle om du har god nok kontakt på + og - inn på reléet. Litt avhengig av hvordan verkstedet koblet dette hvordan du måler.

Enten er det fast 12v og jord, med en styrestrøm i tillegg. Ellers er det bare styrestrøm og jord. Dette målet du på ledningene som går inn på reléet.

Hvis reléet får strøm må du måle på kontakten som er koblet inn i ledbaren. Om du måler 12v her når langlysene er tente så er det ledbaren som er ødelagt.

Endret av Sydvest
Lenke til kommentar
stamkunde skrev (10 minutter siden):

ja, det var det da, for siden det er etter montert, da betyr det vel at det ikke står i bruksanvisningen? 

Det er en 30A sikring som er skrudd utenfor sikringsboksen og som har tiknytning til ekstra lysene, det kunne jeg se når jeg trakk i ledningen. 

Hadde en Mitsubishi L200 2000 Modell hvor 1000 meterne ikke funka og en smarting fant en defekt 40 amp sikring i sikringsboksen i motorrommet og satt en ståltråd i sikringa med det resultatet at hele ledningsnettet i bilen brant opp var bare motoren som gikk 

Lenke til kommentar
Maskinfører skrev (10 minutter siden):

Riktig stemmer det har du fått fikset det ? 

Da må jeg kjøpe en ny 30A sikring om det gir utslag. Dessuten er det jævla dumt dem ikke ordnet en knapp på innsiden at jeg kunne velge å bruke langlys uten ekstra lys. Usikker om led lysene har fungert i det hele tatt siden jeg fikk montert dem. Har bare følt de er veldig dårlige. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...