Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

hakking og stutring ved spilling, skriving scrolling...


Anbefalte innlegg

Hei. Jeg har nylig begynt å oppleve at pc-en min har begynt å skrante, i form av hakking/stutring når jeg f.eks. spiller total war, og noen ganger til og med når jeg skriver i nettleser eller scroller opp og ned i nettleser. 

Jeg har installert windows på nytt fra scratch, (men kopierte tilbake appdata foldere og personlige filer fra annen harddisk) men det hjalp ikke. Jeg har også slettet nettleser-extensions jeg nylig har lagt til, og det endret heller ikke på noe. Noe som får meg til å tenke at det er noe hardware-relatert. 

Håper noen her har noen tips de vil dele om hvordan jeg bør gå frem for å finne ut av hva som er feil, rekkefølge på feilsøking, verktøy osv.. F.eks. er det lurt nå å gå til innkjøp av komprimert luft?

Endret av jolieber
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Sidekick skrev (11 timer siden):

Hvordan er tempen på diverse komponenter som CPU, GPU osv?

Temperaturen er over det som er normalt for tilsvarene pc-er tror jeg, vanlig temperatur i nettbrowsing ligger på ca. 50-60 grader (70-75ish grader under korte perioder der pcen jobber hardere) for CPU og 45-50 for GPU mener jeg, men temperaturen er ikke uforandret fra det som har vært vanlig tidligere. 

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...
jolieber skrev (På 11.9.2023 den 12:09 AM):

Hei. Jeg har nylig begynt å oppleve at pc-en min har begynt å skrante, i form av hakking/stutring når jeg f.eks. spiller total war, og noen ganger til og med når jeg skriver i nettleser eller scroller opp og ned i nettleser. 

Jeg har installert windows på nytt fra scratch, (men kopierte tilbake appdata foldere og personlige filer fra annen harddisk) men det hjalp ikke. Jeg har også slettet nettleser-extensions jeg nylig har lagt til, og det endret heller ikke på noe. Noe som får meg til å tenke at det er noe hardware-relatert. 

Håper noen her har noen tips de vil dele om hvordan jeg bør gå frem for å finne ut av hva som er feil, rekkefølge på feilsøking, verktøy osv.. F.eks. er det lurt nå å gå til innkjøp av komprimert luft?

Jeg ville ha startet med å åpne pcen og sett om det er mye støv der, fjern støv hvis det er en del så vil nok tempen gå ned.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...