Gå til innhold

hvilke spørsmål skal jeg ikke svare på? - jobbintervju


Gjest bc22d...426

Anbefalte innlegg

Gjest ddaa3...f3f skrev (9 timer siden):

At ingeniører godtar "statistikklønn" skyldes antakelig at de tilhører en yrkesgruppe som er mer agreeable (personlighetstrekk i big 5) enn andre yrkesgrupper som f.eks. advokater. Da blir det mer "ja, ja, ja" enn "nei, nei, nei" med de negative konsekvensene det kan medføre. 

Anonymous poster hash: ddaa3...f3f

Usikker på om det er hele svaret.

Jobber man som konsulent innen byggeteknikk så er det rett og slett ikke ubegrenset med penger i den bransjen og marginene er typisk små. Om alle ansatte skal ha vesentlig mer lønn havner man fort i minus.

Advokater jobber vel gjerne på ren timespris og tar sikkert også vesentlig høyere satser enn en ingeniør?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
paatur skrev (På 27.9.2023 den 6:30 PM):

 Er jo derfor man har prøve tid. Vi fikk tidligere i år en ny ansatt på jobben, en lita frøken på 1.55. Ho hadde prolaps og hadde mye vondt i kroppen, ho kunne rett og slett ikke gjøre jobben hun ble ansatt for, så hun fikk ikke fortsette 

hvilke kostnad ga det ovenfor bedrift i deres valg av kandidat? det er jo vanvittig tidsbruk å ansette feil?

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Gjest bc22d...426
Salvesen. skrev (På 8.9.2023 den 8:33 AM):

Alltid spør om lønn før intervjuet, unngå å kaste vekk noens tid

noen gir ikke svar på det. 

Men bør man ikke egentlig spørre om det før man i det hele tatt sender søknadsbrevet?

Anonymous poster hash: bc22d...426

Lenke til kommentar
Gjest bc22d...426
Gjest bc22d...426 skrev (På 9.9.2023 den 7:03 PM):

Jeg vil definitivt ikke fire på inntekt. Jeg har utdannelse jeg må bruke der jeg skal være, og erfare at inntekten gir meg god energi. 

Anonymous poster hash: bc22d...426

god tankegang det. Det man har utdannet seg til, er det også man vil forvente at en arbeidsgiver verdsetter. 

Anonymous poster hash: bc22d...426

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...