Gå til innhold

Hvor langt unna tv-en sitter du?


Anbefalte innlegg

Hei. Jeg har akkurat kjøpt en ny 77 tommer tv som jeg skal få om noen uker og har begynt å tenke på hvor langt unna jeg tv jeg bør sitte. Jeg har tidligere hatt en 65 tommer og da satt jeg cirka 260cm unna tv-en. Det betyr at jeg har sittet et sted mellom avstanden der tv-en dekker 30 eller 40 grader av synsfeltet. Nå er jeg nysgjerrig på hva dere tenker er denne optimale avstanden man bør sitte fra tv-en for gaming og tv titting med en 77 tommers, og eventuelt hvor langt dere sitter unna tv-en deres.  

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
On 9/5/2023 at 9:04 AM, Iterion said:

Sitter vel ca 2m fra Tv'en(65 tommer) der jeg bor nå, montert på veggen.  Kan ta noen mål for moro skyld senere i dag. Når det gjelder deg og din 77 tommer, tenker jeg et sted mellom 3 og 3.5m bør holde. 

Hmm. Det er jo interessant at du sitter såpass "nærme" 65 tommeren din, men at du anbefaler å sitte nesten 3-3.5 meter unna en 77 tommer. En 77 tommer er ganske stor, men den er egentlig ikke så mye større enn en 65 tommer. Hvis du synes at 2 meter på en 65 tommer er en god opplevelse så ville jeg antatt at du ville sittet cirka 2.4-2.7 meter unna en 77 tommer. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...