Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Kan en (lyst)løgner forandre seg?


Gjest c0367...1b0

Anbefalte innlegg

Lystløgnere av sorten du TS beskriver vil jeg på det sterkeste anbefale at du kutter all kontakt med, som en annen her nevner, de betyr ofte trøbbel. 

Jeg kjente en kvinne som sa hun ikke hadde barn men hadde lyst på det i fremtiden, viste seg at hun hadde en eksmann og 2 barn. Hun sa hun bodde på Sørenga, bodde i realiteten på Strømmen. Løgnene var mange og absurde, helt unødvendige løgner, det vitner om mulige psyktriatiske problemer.
Jeg ble ikke overrasket over at eksen hadde omsorgen for barna, for å si det slik.

Ikke la deg fange i nettet til en patologisk løgner.

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
1 hour ago, Guest c0367...1b0 said:

Mulig det var pga abandonment issues og at man frykter det verste eller må finne en negativ grunn så man ikke blir såret. Men det er heller ikke bra. Har jobbet med meg selv ang dette.  Håper jo at personen/folk er ærlige og troverdige. 

Anonymous poster hash: c0367...1b0

Du kan ta en variant av Hanlon's Razor til hjelp - orginalen går slik : "Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity" - altså "ikke mistenk onde hensikter i de tilfeller som kan forklares med dumhet".

Hva om vi moderere denne til å si "ikke mistenk onde hensikter i de tilfeller som kan forklares med tilfeldigheter og andre forhold" ?

Det er en veldig sunn grunnholdning som beskytter mot en del slike tanker om konspirasjoner og onde hensikter, forutsatt at en ikke da blir blind for de få tilfellene hvor slikt faktisk skjer.

 

https://en.wikipedia.org/wiki/Hanlon's_razor

 

Lenke til kommentar
Gjest c0367...1b0
Uderzo skrev (13 timer siden):

Lystløgnere av sorten du TS beskriver vil jeg på det sterkeste anbefale at du kutter all kontakt med, som en annen her nevner, de betyr ofte trøbbel. 

Hvilket trøbbel ? 

Anonymous poster hash: c0367...1b0

Lenke til kommentar
Gjest c0367...1b0 skrev (11 minutter siden):

Hvilket trøbbel ? 

Anonymous poster hash: c0367...1b0

All slags. En person som lyver om alt er ikke lett å forholde seg til. Alt fra mellommenneskelige ting, til mer alvorlig ting, som psykiatri eller kriminalitet.
Det er du som kjenner denne personen, jeg snakker bare på generell basis.

Det er bare du som vet hva disse "grove og åpenbare" løgnene handler om. Det avgjør om det kan være en "lost cause" eller om personen kan endre seg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...