Gå til innhold

Tips til å lime større hull i såle på joggesko?


Anbefalte innlegg

Har et par Asics Gel-Nimbus 24 med et stort hull i sålen på den ene skoen.

230816-AsicsGel-Nimbus24-Holeclose-up.thumb.jpg.097c42e4ceb47707e789143372a601d1.jpg

Sålene på disse er jo nesten bare foam! Gel-Nimbus 24 løpt 150km vs. Gel-Nimbus 21 som jeg har løpt 700km med.

230820-AsicsGel-Nimbus21700kmvs24150km.thumb.jpg.c0961db1502f4c274fdf1570fc79db1b.jpg

Har noen tips til hvordan reparere dette hullet? Vurderer å lime det med Tec7 med mindre noen har et bedre forslag. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Problemet er og at det er et stort hulrom under selve hullet, tror det blir vanskelig å tette hullet uten å fylle deler av eller hele hulrommet. Derfor tenkte jeg Tec7. Kanskje stappe noe isopor eller noe tilsvarende inni der først.

Reklamasjon er kanskje mulig og ja. Kjøpt i oktober i fjor, 150km. Kan se for meg at det er vanskelig å vurdere. For alt de vet kan jeg ha løpt på en glassbit, eller løpt lenger med de enn jeg påstår. Ser defor på det som lite sansynelig at jeg kommer noen vei med det.

Endret av olavrb
Lenke til kommentar

Tror nok materialene som er brukt i skoen fungerer dårlig med diverse reparasjonsteknikker. Snakket en gang med en skomaker ang reparasjon av moderne sko og det vedkommende sa var at de ikke egnet seg for det siden alle materialene var syntetiske og var for myke til å utbedre slik som man kunne med eldre modeller.

Løsninger som isopor kan høres fornuftig ut, men tror nok det blir for løst og porøst til å fungere i praksis.

Da ville jeg heller sett på andre materialer som f.eks sterke og fleksible rørisoleringer.

Problemet blir vel mest å feste dette på en ok måte. Fordelen din er at du har mulighet til å gjøre dette fra innsiden.

Endret av vidor
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...