Gå til innhold

Hvorfor vokser Industri- og Næringspartiet (INP) så fort på meningsmålingene?


Anbefalte innlegg

The Very End skrev (4 minutter siden):

Hvorfor leste du ikke min forrige kilde før du posta det innlegget? Biltransport er en stor del av våre utslipp..


Har du lest din egen kilde? Det har jeg.

"Transport accounts for around one-fifth of global carbon dioxide (CO2) emissions...
How do these emissions break down? Is it cars, trucks, planes or trains that dominate?

Road travel accounts for three-quarters of transport emissions. Most of this comes from passenger vehicles – cars and buses – which contribute 45.1%...
"

Altså, dette :
 

0laf skrev (14 minutter siden):

Med andre ord, under halvparten av en femtedel av utslippene kommer fra biler.
Det er under en tiendedel av utslippene.


Jeg foreslår at du selv begynner å lese det du poster?

  

The Very End skrev (4 minutter siden):

Og fin stråmann med å forsøke å si at jeg sier man skal vrake biler før de naturlig erstattes.


Jeg har aldri hevdet noe slikt, så i tillegg til å lese dine egne kilder, må du begynne å lese det andre skriver.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
11 minutes ago, 0laf said:


Har du lest din egen kilde? Det har jeg.

"Transport accounts for around one-fifth of global carbon dioxide (CO2) emissions...
How do these emissions break down? Is it cars, trucks, planes or trains that dominate?

Road travel accounts for three-quarters of transport emissions. Most of this comes from passenger vehicles – cars and buses – which contribute 45.1%...
"

Altså, dette :
 


Jeg foreslår at du selv begynner å lese det du poster?

  


Jeg har aldri hevdet noe slikt, så i tillegg til å lese dine egne kilder, må du begynne å lese det andre skriver.

Du hadde et helt avsnitt rundt hvorfor det var dårlig å vrake sin bil før tiden og kjøpe elbil, noe som ingen i tråden har hevdet, ergo du planter et argument ingen har sagt for så å angripe dette.

Og med kilden så ser du at det er noen prosenter ikke sant? Igjen, en prosent der og en prosent der, sammen blir det mange prosenter. 

Men nok nå, det er bare tull å diskutere på dette nivået så resten blir ignorert hvis det fortsetter slik.

 

Endret av The Very End
  • Liker 2
Lenke til kommentar
The Very End skrev (5 timer siden):

Du hadde et helt avsnitt rundt hvorfor det var dårlig å vrake sin bil før tiden og kjøpe elbil...


Korrekt, men det står da ingenting der om at jeg hevder du har påstått noe annet, så det må vel være vrangforestillinger, da jeg kun poengterte et faktum.

Verden sirkler ikke rundt ditt hode, og alt som skrives er ikke svar på dine innlegg, eller stråmenn tiltenkt deg.

Det er heller ingen som har hevdet at elbiler ikke reduserer utslippene noe.
Det er godt mulig det er prosenter, det vet ikke jeg, og det står heller ingenting om det i din kilde, som du tydeligvis fremdeles ikke har lest?

Poenget er fremdeles ikke hvor mye elbiler reduserer utslippene, poenget var at det kanskje ikke er den beste klimapolitikken å starte med subsidiering av personbiler, når det utgjør såpass lite, og pengene kanskje kunne vært brukt bedre på andre ting.

Debatten omhandlet tross alt politiske partier, og hvorfor feilslått klimapolitikk kan være en medvirkende faktor til at partier som INP vokser. Jeg tipper politikere som sier som deg "en prosent her, og en prosent der", mens folket betaler, ikke er så populære.

Endret av 0laf
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...