Gå til innhold

Vanlige folk har ikke råd til bolig i Oslo

Gjest Slettet-ZwZXKsIXQp

Anbefalte innlegg

• 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Nå har det vell klikket helt? 

250 laks pr kvm for dette bøttekottet her? Selger minileilighet til over 250.000 per kvadrat – E24

Kan jo kjøpe en luksus campingbil til langt mindre og samme plass. Parkere i Oslo er nok også mulig til tilsvarende utgifter som husleien er(ikke sjekket den for leiligheten)

EDIT: Megler mener det er interesse i fra folk som ønsker å leie ut. Men om en betaler minimum EK og tar maks lånetid koster det ca 17 000 pr måned. Kan vell umulig være gunstig å leie ut? 

EDIT: Noen galninger betalte 3125000 for den i 2023 😆hva i alle dager... taper en penger i Oslo også nå selv med de sinnsyke prisene? 

Endret av Salvesen.
  • Liker 1
Skrevet
Salvesen. skrev (43 minutter siden):

Kan jo kjøpe en luksus campingbil til langt mindre og samme plass. Parkere i Oslo er nok også mulig til tilsvarende utgifter som husleien er(ikke sjekket den for leiligheten)

Hvor da? Det er dyrt å parkere campingbil med balkong i Oslo sentrum permanent.

• Liker 1
Skrevet
frohmage skrev (5 minutter siden):

Hvor da? Det er dyrt å parkere campingbil med balkong i Oslo sentrum permanent.

Jeg sa parkere i Oslo, det finnes nok ett hav av muligheter for gratis parkering om en går inn for det i tillegg har en jo "millioner" igjen å bruke. 

Skrevet
Salvesen. skrev (37 minutter siden):

det finnes nok ett hav av muligheter for gratis parkering om en går inn for det

For en campingbil i Oslo sentrum? Jeg lurer på hvor. Uansett mister du balkongen, da. (Jada jeg skjønner at det var et tenkt eksempel, men likevel)

Skrevet (endret)
frohmage skrev (2 minutter siden):

For en campingbil i Oslo sentrum? Jeg lurer på hvor. Uansett mister du balkongen, da. (Jada jeg skjønner at det var et tenkt eksempel, men likevel)

igjen, jeg sa ikke Oslo sentrum. Jeg sa Oslo. 

Hvor mange millioner er den lille balkongen verdt i regnlandet Norge? 

EDIT: Internett sier at ett alternativ er Skullerud utfartsparkering

Endret av Salvesen.
Skrevet
Salvesen. skrev (1 minutt siden):

jeg sa ikke Oslo sentrum. Jeg sa Oslo.

Verdien av leiligheten ligger jo i beliggenheten. Du får ikke den prisen for en tilsvarende leilighet i utkanten av byen.

Skrevet

Verdien av leiligheten ligger jo i beliggenheten. Du får ikke den prisen for en tilsvarende leilighet i utkanten av byen.

Det har jeg heller ikke sagt... Jeg bare påpekte at en kunne fått en sinnsyk camping bil i tilsvarende pris for langt mindre. 

Det er helt sykt at folk velger å bruke kanskje 50% av inntekten sin for å bo slik. 

Skrevet
Salvesen. skrev (6 minutter siden):

EDIT: Internett sier at ett alternativ er Skullerud utfartsparkering

Fra den parkeringa tar det en halvtime med kollektiv å komme seg til Oslo S. Da kan du like gjerne bo i Drammen.

Skrevet

Det er helt sykt at folk velger å bruke kanskje 50% av inntekten sin for å bo slik. 

Det er jeg enig i, men tipper den heller blir valgt som pendlerbolig for en mindre brøkdel av lønninga.

Skrevet
frohmage skrev (Akkurat nå):

Det er jeg enig i, men tipper den heller blir valgt som pendlerbolig for en mindre brøkdel av lønninga.

Tipper egentlig at den selges langt under, den er som nevnt allerede satt ned i pris og eieren går om en er heldig med kostnader i 0 på prisantydning men må ut i avisen for å finne kjøpere.. 

Skrevet

Tipper egentlig at den selges langt under

Det står jo at de først avslo et bud på 3,3. Langt under blir det nok neppe.

• Liker 1
Skrevet

Det står jo at de først avslo et bud på 3,3. Langt under blir det nok neppe.

Ja, også satt de den ned til 3.3 og fortsatt ikke solgt og må ut i avisen... Blir garantert tap for selger som alle kan se med ett tastetrykk. Hvorfor i alle dager skal noen utsette seg for samme risiko i ussikre tider? Må være noen med mye penger i så tilfelle men de gidder ikke bo på studenthybel(Faktisk verre).

Skrevet
Salvesen. skrev (2 minutter siden):

de gidder ikke bo på studenthybel

Du får ikke studenthybel om du ikke er student og under 35 år ellerno

Skrevet
frohmage skrev (1 minutt siden):

Du får ikke studenthybel om du ikke er student og under 35 år ellerno

det sa jeg ikke heller? Jeg sa at rike folk ikke gidder å bo på dårligere standard enn det de hadde på studenthybelen. Selv Anker eller hva det heter leverer bedre enn dette for halve prisen. 

Skrevet (endret)
Salvesen. skrev (6 minutter siden):

mur og ett tre? det er ikke høye krav i Oslo sentrum iallefall... I tillegg ser det ut som de deler den med naboen med noe stål jern i mellom. hinsides

Ja, det er dyrt, men folk betaler likevel. Hva tenker du den kommer til å gå for?

edit: Om det er den annonsen jeg linka til så har jeg bodd på samme adresse sjøl, for over tjue år siden haha

Endret av frohmage
  • Liker 1
Skrevet

Ja, det er dyrt, men folk betaler likevel. Hva tenker du den kommer til å gå for?

Nei med tanke på at de allerede har redusert prisen og er i avisen for å fiske så tenker jeg 3 millioner uten budrunde. Men med publisiteten kan en jo fort få i gang en runde og den kan gå for mer. Men stakkars kjøpere.. 

I ungdommen hadde jeg en eks som dro til Oslo for å studere, hun bodde på ca tilsvarende størrelse i en av de større utleier firmaene. Gikk ikke så mange månedene før hun fikk nok av det livet der og flyttet hjem igjen. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...