Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

ledrampe montert bak grill?


Anbefalte innlegg

Hvordan lysbilde vil det bli av dette på mørke dager?
Bestilte ledrampe med montering på toyota på et toyta verksted, ble enige om montering under eller over skilt med egen bryter i kupè. fikk ikke levert eller hentet bilen selv, men fikk tilbake dette. (se bilder) Ei heller ingen egen bryter montert. (ja, vet det ikke er påbud, men ville ha valg)

Screenshot_20230802_122922_org.telegram.messenger-01.jpeg

IMG_20230802_122936_450_edit_334291503638051.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vanskelig å si mtp. plassering uten bedre bilder av fronten på bilen, men hvis det er en spot-lampe så vil du ikke miste så mye effekt. Men hvis det er en spot-lampe så vil du fort irritere andre bilister, da en så lav montering av lampen vil lyse oppover for best effekt for deg - og rett i ansiktet på motgående biler.

Hvis det derimot er en kombo-lampe, med spot og spredning, så vil du miste ganske mye effekt siden det ser ut som lampen er montert ganske langt inn.
Personlig er jeg ikke en fan av kombo-lykter - de har stort sett dårligere effekt totalt enn dedikerte alternativer, og de gjør begge deler dårligere enn en dedikert spot- eller flood-lampe.

Hvilken LED-bar er det du har fått montert? Jeg ser den er ihvertfall E-merket, så den er ihvertfall lovlig å bruke.

Hvis jeg kan gi litt inspirasjon, så har jeg selv gått overkill og montert diverse på min '08 VW Caddy.
LED-pods som grøftelys nederst, 4x XL pod-spredere over skiltet, LED-pods som "ekstra nærlys" og sommer DLR, pluss en 40" spotbar på taket. Har fått alt montert med brytere som et eget kontrollpanel under rattet i kupeen.

IMG_1395_crop.thumb.jpg.888ed91b6768fe84e71c768184397a3e.jpg

Endret av PaladinNO
Lenke til kommentar
18 minutes ago, PaladinNO said:
Quote

Hvilken LED-bar er det du har fått montert? Jeg ser den er ihvertfall E-merket, så den er ihvertfall lovlig å bruke.

Det er en e-merket Unico 20" 70w, praktiske lumen på 7555 (teoretisk 12000)
De gjør om nå etter jeg klaga. her var det ingen notater til verksted fra han som tok i mot bestilling, så rett og slett slurv.

Ang bilen din, du ser nok godt! :)

Endret av forduser
Lenke til kommentar
forduser skrev (44 minutter siden):

Det er en e-merket Unico 20" 70w, praktiske lumen på 7555 (teoretisk 12000)
De gjør om nå etter jeg klaga. her var det ingen notater til verksted fra han som tok i mot bestilling, så rett og slett slurv.

Denne?
https://www.cdsprodukter.se/sv/articles/2.99.5601/40123105-unico-led-ramp-20

Referansetall 40. Så den er ganske fokusert / spot lysbilde. Og det ser ut som en ren spot-lampe også, uten noe spredning på side-diodene, så den lyser garantert bra.
Hvordan er det med justeringsmuligheter for deg? Kan du justere den selv, hvis du synes den lyser for langt opp eller ned?

Hvis den gir deg en "lyskule" rett foran bilen din, så vil du justere den litt opp. Og hvis du ikke ser hvor lyset "slutter" så vil du justere den litt ned.

Strammeskruene VIL løsne av seg selv over tid når bilen vibrerer under kjøring, så det er greit å kunne gjøre det selv uten å måtte ta med bilen tilbake til verkstedet hver vinter for en enkel justering.

forduser skrev (44 minutter siden):

Ang bilen din, du ser nok godt! :)

Mange takk. :cool:

Er lang vinter her, og det er mye kjøring på smale skogsveier hvor det er mange svinger og mye elg, så jeg er avhengig av godt lys ut til sidene. 4stk. Rigid D-XL på 9500 Lumen pr. podlykt, montert i en bue, gjør jobben helt utmerket! 180° og 150 meter med flombelysning. Bruker gule filtre som gjør de mye mer behagelig for øynene på bruke over tid.

...Men det skal tilstås at galskapen tok noe overhånd når lovene for ekstralys ble nærmest opphevet for et par år siden. Alle lysene jeg har ettermontert er nå verdt mer enn selve bilen.

Endret av PaladinNO
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...