Gå til innhold

Karakter på prøve


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
vidkfløfmxmzmmz skrev (37 minutter siden):

Du forklarte ikke, hvorfor de er upresise, poenget mitt er at jeg skrev sånn i andre spørsmål og jeg fikk riktig på dem. Så det betyr at hele prøven var feil. Læreren sa svar kort og presist fordi det er rundt 23 spørsmål på prøven. De må være uansett ikke feil, Fordi jeg svarte delvis på dem ifølge det dere sier. Jeg må få utteling på dem uansett. Vi fikk et spørsmål. Hva er et ion. Et atom som er enten positivt ladet eller negativt ladet. Jeg fikk riktig på det selv om jeg kunne si hvorfor blir atomet positivt eller negativt. Sånn er kort og presist 

Ta spørsmålet om halveringstid. 

Av ditt svar får man inntrykk av at alle grunnstoffer er radioaktive og gjenstand for radioaktiv "decay", men slik er det jo ikke. Her kunne du ha innledet svaret ditt med å skrive kort om radioktivitet og om hvorfor noen stoffer er radioaktive og andre ikke. Om du svarer på dette i et annet spørsmål, kan du henvise til dette svaret, "som vi så i svaret på spørsmål  xx, (...)". 

I spørsmålet om den "knekte" blyanten, bør du prøve å forklare hva lysbrytning er, ikke bare henvise til dette fenomenet.

Det du skriver om stråling virker rimelig greit, selv om det jo ikke er slik at alfa- og betastråling sender ut partikler. Det kan virke som om du mener at strålingen og partiklene er to ulike fenomener.

Spørsmålet om isotoper diskuterer dere over.

Lenke til kommentar
24 minutes ago, SuperKrokodille said:

Ta spørsmålet om halveringstid. 

Av ditt svar får man inntrykk av at alle grunnstoffer er radioaktive og gjenstand for radioaktiv "decay", men slik er det jo ikke. Her kunne du ha innledet svaret ditt med å skrive kort om radioktivitet og om hvorfor noen stoffer er radioaktive og andre ikke. Om du svarer på dette i et annet spørsmål, kan du henvise til dette svaret, "som vi så i svaret på spørsmål  xx, (...)". 

I spørsmålet om den "knekte" blyanten, bør du prøve å forklare hva lysbrytning er, ikke bare henvise til dette fenomenet.

Det du skriver om stråling virker rimelig greit, selv om det jo ikke er slik at alfa- og betastråling sender ut partikler. Det kan virke som om du mener at strålingen og partiklene er to ulike fenomener.

Spørsmålet om isotoper diskuterer dere 

Det må være KORT fordi det var 23 spørsmål. Hun sa sånn til oss. Halveringstid kapitlet var om radioaktivitet og stråling. La oss si at svaret er ikke helt riktig, men jeg må få uttelling fordi den er delvis riktig vi får sånn uttelling i mange fag spesielt matte og samfunkunnskap. Brytning av lyset. Den var om hvorfor blyanten er knekt ut. Jeg på grunn av at lyset brytes når den går fra luft til vann. Sånn er Brytning av lyset. I sin enkleste definisjon. Hva er typer radioaktivstråling. To typer partikkelstråling og elektromagnetiske stråling. Det er to typer av samme fenomenet sånn kan man skjønne når man leser svaret mitt. Spørsmålet er om radioaktivstråling. Isotop. Et grunnstoff som har samme antall protoner men variante antall nøytroner I atomkjernen. Den er riktig. Pluss jeg spurte chat gpt den sa at det stemmer i alle svarene mine. Poenget mitt selv svaret er ikke helt riktig man du kan få uttelling på det. Hvorfor fikk jeg riktig på ion. Når jeg sa et atom som er positivt ladet eller negativt ladet. Hun må bare gi må utteling uansett.

Endret av vidkfløfmxmzmmz
Lenke til kommentar
19 hours ago, Kakkelfant said:

Tenk hvor mye tid du har kastet bort nå på å slikke dine sår, når du faktisk kunne brukt tiden bedre på studiene.

Jeg har 5 og 6 i alle fag. Derfor vil jeg klage på denne femmeren jeg fikk. Flinke elver bryr seg veldige mye om karakter. Og jeg hadde vært en dårlig elev hadde jeg ikke brydd meg. Jeg har sjekket prøven, og den var hva er halveringstid for radioaktive stoffer. Ser dere nå at jeg hadde rett i svaret mitt om halveringstid.

Endret av vidkfløfmxmzmmz
Lenke til kommentar
4 minutes ago, Kakkelfant said:

Høres litt ut som du bryr deg for mye, og at det på den måten kan bli noe litt krampeaktig og desperat over det hele. Det kan kanskje lønne seg å puste med magen mens man tar til seg tilbakemeldinger, for deretter å sikte på horisonten.

Fordi jeg liker ikke å få urettferdig karakterer, og jeg liker ikke når folk ikke skjønne hva jeg mener.

Lenke til kommentar

Hva sier læreren? Det er jo tydelig at dere er uenige i hva som er rett svar. 

Som jeg forstår det, synes læreren at du har svart for kort til at det blir presist. Det er en veldig viktig lærepenge. Kort og presist betyr at du må få med de viktigste poengene med så få ord du klarer. Her ser det ut som du har fått med EN DEL av de viktige punktene, men ikke ALLE de viktige punktene. Evnen til å få med ALLE viktige punkter, og INGEN mindre viktige punkter er noe du MÅ mestre senere i studieløpet ditt. Bruk denne sjansen til å se hva som skal til for å bli bedre. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
34 minutes ago, OJ Doe said:

Hva sier læreren? Det er jo tydelig at dere er uenige i hva som er rett svar. 

Som jeg forstår det, synes læreren at du har svart for kort til at det blir presist. Det er en veldig viktig lærepenge. Kort og presist betyr at du må få med de viktigste poengene med så få ord du klarer. Her ser det ut som du har fått med EN DEL av de viktige punktene, men ikke ALLE de viktige punktene. Evnen til å få med ALLE viktige punkter, og INGEN mindre viktige punkter er noe du MÅ mestre senere i studieløpet ditt. Bruk denne sjansen til å se hva som skal til for å bli bedre. 

Hva du mener du.

Endret av vidkfløfmxmzmmz
Lenke til kommentar
On 8/3/2023 at 2:11 PM, vidkfløfmxmzmmz said:

Hva du mener. La oss ta radioaktivstråling stråling som et eksempel det fins to typer partikkelstråling og elektromagnetiske stråling. Partikkelstråling som for eksempel alfa og beta stråling som sender ut partikler. Elektromagnetiske stråling som for eksempel gammastråling som sender ut elektromagnetiske stråling.  Hva er halveringstid tid for radioaktive stoffer. Er den tiden som trengs før halvparten av atomene I et stoff er omdannet til et annet stoff. Disse er veldige gode definisjoner på radioaktivstråling og halveringstid. Jeg fikk rikitg på hav er et ion. Et atom med med elektrisk ladning. Istotop er et grunnstoff som har samme antall protoner men variante antall nøytroner I atomkjernen det rart rart jeg snakke om typer til radioaktivstråling og snakket om halveringstid hvordan sier du at jeg ikke har fått alle vikitgepoenger? Pluss svarene mine er rett fra boka.

 

Endret av vidkfløfmxmzmmz
Lenke til kommentar

Det beste ville jo være å kommunisere med læreren og være litt ydmyk og kanskje spørre direkte hva du har gjort feil. Da får du jo alt servert på sølvfat og en bedre forståelse av deg selv og dit eget feilbarelige vesen (som finnes i alle mennesker).

Og så er det jo det med holdning da, om ikke du jobber mer med gode holdninger så vil ikke all verdens gode karakterer hjelpe deg såfremt du skal konkurere med andre som har minst like gode karakterer.

 

Lenke til kommentar
2 hours ago, Kakkelfant said:

Det beste ville jo være å kommunisere med læreren og være litt ydmyk og kanskje spørre direkte hva du har gjort feil. Da får du jo alt servert på sølvfat og en bedre forståelse av deg selv og dit eget feilbarelige vesen (som finnes i alle mennesker).

Og så er det jo det med holdning da, om ikke du jobber mer med gode holdninger så vil ikke all verdens gode karakterer hjelpe deg såfremt du skal konkurere med andre som har minst like gode karakterer.

 

Unnskyld, for at jeg var slem, men jeg vet at alle gjør feil. Alle har sa at jeg får uttelling på svarene mine enten full eller halvparten. Jeg jeg prøve å bevise at svarene mine var riktige. Folk snakke bare om isotop, men jeg spurte om tre andre spørsmål. Når det gjelder halveringstid var spørsmålet hva er halveringstid for radioaktive stoffer. Svarene mine er riktige. Siden de aa at jeg glemte å snakke om radioktivitet. Jeg må få høyere karakter enn jeg fikk

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...