Gå til innhold

Hva bør man handle på bilferie i Europa?


Anbefalte innlegg

Mann i 30-årene, på ferie med egen bil alene i Europa. Prisene på både alkohol og matvarer er fortsatt latterlig mye lavere enn i Norge, selv med den dårlige kronekursen. Jeg skulle kjøpt med meg noe greier, men jeg ønsker tips for hva som vil være mest strategisk. Hvilke varegrupper er det som har størst forskjell i pris og som jeg kan spare mest på å hamstre i Tyskland, Belgia etc.? Ikke interessert i tobakk, kommer til å kjøpe moderate mengder vin og sprit, ellers har jeg veldig god plass i bilen!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mye av mat som er billigere har kort holdbarhet eller må lagres kjølig. Om du liker franske oster og klarer lagre dem kjølig er det antagelig der det er mest å spare i prosent. De koster fort opp mot 1000 kr per kilo i Norge.

Å kjøpe store volum tørrmat kan fort bli store feilkjøp om man ikke vet hva man egentlig har bruk for.

Jeg bruker handle endel på reise, men det er for det meste for å prøve noe nytt eller varer som det er vanskelig å få tak i i Norge.

C&A er en kleskjede man finner mange steder i Tyskland, Belgia og Nederland og der har jeg gjort mange gode kjøp på klær som man ikke får tak i i Norge. Primark kan være enda billigere, men der må man passe litt mere på at det er greit cut og kvalitet. De har endel skrot, men gode kjøp er mulig også der.

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Hvis du drikker øl, så kan det være greit å notere seg at sterkøl fortsatt går som vanlig øl ved import. Prisene kan variere en del mellom f.eks. Citti og Scandinavian Park på grensa i Handewitt, og kvote/fortolling sjekkes enkelt i tolletaten's app.

Kosttilskudd kan være billigere, kona kjøper melatonin og laktase når vi er på tur til Tyskland.

Langt fra alt er betydelig billigere enn i Norge, så vær oppmerksom!

Endret av Ar`Kritz
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...