Gå til innhold

Thermal Grizzly KryoSheet thermal pad på GPU.


Anbefalte innlegg

Noen her som har prøvd ut Thermal Grizzly KryoSheet thermal pad på GPU?

Hadde vannblokker på RX 6900 XT og RTX 3090 som nå er tatt av og orginal luftkjøler montert, utført engang i vår.

Hot Spot på disse har økt pga uttørking eller Pump Out av kjølepasta, lurer da på om KryoSheet kan være løsningen her.

 

Oppdatert 9 august:

Da er TG Shield og KryoSheet 29x25mm kjøpt, TP-3 på VRM og VRAM. Håper jeg har valgt rett størrelse til Gainward Phoenix GS RTX 3090. Satser på jeg får tid til bytte i helgen eller så blir det neste helg.

tilRTX3090.thumb.jpg.f096e175045c0e746996ce3026b260bc.jpg

 

Her er temp status nå før jeg bytter til KryoSheet. Time Spy stress test 20 loop. GPU max 73.4c (Hot Spot max 92c).

RTX3090hotspot.thumb.png.77d8ea0add01a505e1ce654c6ebeed5c.png

 

Oppdatert 12 august:

Da er jeg endelig i mål. Ser ut som Pump Out av kjølepasta var problemet.

Har tatt nesten hele dagen da Kryosheet var hælevette å holde på plass, endte opp med å bruke TP-3 pads som ramme for å få det til. Måtte prøve endel ganger før det gikk bra, Hot Spot var oppe i 107c grunnet for lite press på chip da skruene til kjøler ikke hadde mer å gå på, 4 stk skiver som spacers fikset problemet!

Kan si en ting.. Dette gjør jeg ikke igjen! På RX 6900 XT skal jeg teste Honeywell TPM9750 thermal pad.

Pump Out av gammel kjølepasta:Pumpoutkjlepasta.thumb.jpg.80dd8c3dbb81b5be4cd9304a04c67f9c.jpg

TG Shield og TP-3 på VRM og VRAM:2TGShieldogARCTICTP-3ThermalPad.thumb.jpg.ebc57d3dec2b8493cdc4bd9e3a723187.jpg

TP-3 som ramme for å holde KryoSheet på plass:3BrukeTP-3somrammeforholdeKryoSheetpplass.thumb.jpg.544215e68f24b665a4c65e9aa3db36e4.jpg

Time Spy stress test. GPU max 65c (Hot Spot max 78.7c) :6KryoSheetmedspacersHotSpot78c.thumb.png.23866a6114c2a50aad03967c14537f62.png

Endret av JetzBullet
  • Innsiktsfullt 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du ser på produsentens hjemmeside er disse spesifisert for CPU/GPU og er 0,2mm høye og tåler temperaturer innenfor  -250 °C / +150 °C.

Med problemet TS forklarer kan det være verdt et forsøk.

Vær dog klar over at materialet er elektrisk ledene, så tilpass det godt før du legger det.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
9 minutes ago, sedsberg said:

Hva de tåler er ikke så relevant. Det er den teriske ledeevnen som teller. Og pads pleier å ha ganske lav termisk ledeevne. I tillegg til at de er veldig tykke.

Du snakker om klassiske pads, dette er ganske annerledes. Disse padsene har bedre varmeledende egenskaper enn kjølepasta på papiret. De er laget av grafen mens klassiske pads er ofte laget i silikon.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Kjølepasta legger seg normalt i 75 to 250+ μm alt etter flathetsjevnhet så en skulle jo tro det normalt sett var temmelig optimalt målt opp mot en pad på 0,2mm (2000 μm). Vil nok tro de fleste bruker mer kjølepasta enn optimalt, så i praksis blir vel kjølepasta-laget høyere enn strengt tatt nødvendig.

Vil tro Thermal Grizzly som produserer top notch produkter neppe ville sluppet et dårlig produkt på markedet, så tror nok produktet er et godt alternativ for TS med de problemene han har med kjølepasta.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...