Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Mistet både BT, Carplay og Navi


Anbefalte innlegg

Jeg har problemer med min Skoda Superb mk3.

Merket at navigasjonen hang seg under en kjøretur og tenkte ikke mer over det før jeg skulle spille av musikk noen dager senere,

Fikk ikke kontakt med telefonen og brukt carplay via ledning, men telefonen ladet. Prøvde så å koble til via blåtann, men BT er borte fra menyen.

Når jeg trykker på Navi knappen på skjermen så står den bare å jobber en stund, før den så varsler om at det er noe feil med navigasjonsdatabasen i infotainmentsystemet. (eller noe i den duren)

Jeg har forsøkt å restarte infotainmentsystemet ved å holde inne av/på knappen i 10 sek, jeg har koblet fra batteriet i en halvtime ish for å forsøke å resette annen elektronikk, jeg finner ikke BT modul noe sted, under førersetet er det kun en forsterker, jeg har oppdatert firmware til nyeste på infotainmentsystemet. Men ingenting får det til å virke.

 

Noen kloke hoder som har forslag til hva annet jeg kan prøve? 

Å ta kontakt med merkeverksted er jo en start, men får ikke verksted time før i september kan jeg tenke meg...

Endret av Straits
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har vært borte i en RCD310 hvor DAB-biten sluttet å fungere (HW-feil). Dvs. når man trykket på DAB så fikk man tilsynelatende valgt DAB men ingen lyd og det var ikke mulig å bytte kanal.

Håper det er noe enklere som er feil på din men i verste fall så har noe av elektronikken tatt kvelden.

Diagnose via OBD ga aldri noe feilindikasjon på radioen men mulig det kommer noe på din hvis du får kjørt en diagnose?🤞

Lenke til kommentar
sedsberg skrev (3 timer siden):

Jeg hadde et lignende problem på min Golf. Koblet fra startbatteriet i en time og da ble alt nullstilt etterpå.

Dette fungerte ikke her. Bilen stod uten tilkoblet batteri i en halvtime uten at det fikset noe som helst :)

 

Mekker`n skrev (3 timer siden):

Før du lander på å bytte head-unit så sjekk forsterkeren under sete. Det går flere kabler enn kun strøm/lyd til denne og de er utsatt for rust. Jeg har funnet mye trolldom i forsterkere under sete.

Jeg har koblet den ut nå i kveld og tittet på kretskortet. Så ikke noe som så brent eller kortsluttet ut. Men sprayet kontakten og tilkoblingen på forsterkeren med elektro rens, så får det stå frakoblet over natta :)

NoBo skrev (1 time siden):

Har vært borte i en RCD310 hvor DAB-biten sluttet å fungere (HW-feil). Dvs. når man trykket på DAB så fikk man tilsynelatende valgt DAB men ingen lyd og det var ikke mulig å bytte kanal.

Håper det er noe enklere som er feil på din men i verste fall så har noe av elektronikken tatt kvelden.

Diagnose via OBD ga aldri noe feilindikasjon på radioen men mulig det kommer noe på din hvis du får kjørt en diagnose?🤞

Her fungerer radioen helt utmerket, heldigvis. :) 

Lenke til kommentar
Straits skrev (På 13.7.2023 den 7.17):

Det hadde ingen effekt å skru ut forsterkeren og rense kontaktflater 😑

Spørs om ikke det er som jeg hintet da, at det er elektronikk som har tatt kvelden 😕 Prøv eventuelt en diagnose av bilen via OBD, hvis du har tilgang til diagnoseverktøy?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...