Gå til innhold

Finnes det våtromstaklampe som kan henges i krok?


Anbefalte innlegg

Jeg har søkt på nettet i en del timer nå etter en taklampe som jeg kan bruke til kroken jeg har på badet som er ment til belysing i taket, men finner ingenting.

Er det noen her som selv har en taklampe på badet som kan festes i krok, eller ev. vet om en slik lampe?

Eller er det noen elektrikere her som vet om det er en regel som sier at våtromstaklamper ikke kan festes i krok??

 

Jeg finner mange taklamper som kan festes på bad, og mange taklamper som kan festes i krok, men ikke begge deler 🤔

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, jeg tror jeg kjøper en vanlig innendørs taklampe.

Jeg har lest litt på det og det ser ut som det er viktigst å ha en våtroms godkjent lampe hvis den er veldig nærme dusj/vask/badekar e.l. En annen ting man burde tenke på er om man ikke har så god ventilasjon så kan det forekomme mer dugg/kondens på lamper som ikke er laget for våtrom, men de fleste har jo en vifte av noe slag så da blir ikke det noe stort problem.

Takk for svar 🙂

Lenke til kommentar

Helt enig, men ville bare påpeke at om man har en middels god ventilasjon kan det være man slipper dugg med en våtromslampe, uten at ventilasjonen er et problem. Jeg har god ventilasjon så det blir ikke et problem for meg 🙂

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...