Gå til innhold

Hva dekkes når bagasjen står igjen i Oslo?


Anbefalte innlegg

Hei! Skulle fly direkte til København i dag med SAS. Etter ankomst på flyplassen fikk jeg derimot melding om at flyet var kansellert. Ble en times tid senere omlokkert til ny flygning, med mellomlanding i Oslo og ankomst 5 timer senere.

Har ikke fått noe informasjon av flyselskapet angående erstatning for tapt tid. Kan jeg ha rett på dette? Ser f.eks på flysmart at jeg muligens har rett til opptil 3000 i erstatning.

Har noen en anelse om hva sjansene er for erstatning dersom jeg f.eks bruker flysmart? Eller har jeg bare i praksis rett til å få dekket mat på flyplassen?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Bob Sacamano skrev (4 timer siden):

Hei! Skulle fly direkte til København i dag med SAS. Etter ankomst på flyplassen fikk jeg derimot melding om at flyet var kansellert. Ble en times tid senere omlokkert til ny flygning, med mellomlanding i Oslo og ankomst 5 timer senere.

Har ikke fått noe informasjon av flyselskapet angående erstatning for tapt tid. Kan jeg ha rett på dette? Ser f.eks på flysmart at jeg muligens har rett til opptil 3000 i erstatning.

Har noen en anelse om hva sjansene er for erstatning dersom jeg f.eks bruker flysmart? Eller har jeg bare i praksis rett til å få dekket mat på flyplassen?

Min erfaring er at det løser seg uten mellomledd. Ikke bruk tid på det, legg det inn hos sas direkte. 

Lenke til kommentar

Ny vending: vel fremme i København etter en ytterligere forsinkelse, finner jeg ut at min innsjekkede bagasje ligger i Oslo. Har fylt ut rapport på kastrup og fått beskjed om at jeg har rett til inntil 75 euro pr dag. Problemet er at telt, alt av klær, sovepose og liggeunderlag ligger i bagasjen.

Dersom jeg kjøper nytt i morgen, har jeg rett på å få dekket det? Har jeg evt sjans på å få dekket hotell?

Lenke til kommentar
Bob Sacamano skrev (7 timer siden):

Har ikke fått noe informasjon av flyselskapet angående erstatning for tapt tid. Kan jeg ha rett på dette? Ser f.eks på flysmart at jeg muligens har rett til opptil 3000 i erstatning.

Jeg ville prøvd Airhelp.Aldri prøvd de selv, men har de på bokmerke i tilfelle. Forbrukerrådet har skrevet dette om saken. 

 

Bob Sacamano skrev (6 minutter siden):

Dersom jeg kjøper nytt i morgen, har jeg rett på å få dekket det? Har jeg evt sjans på å få dekket hotell?

Gjensidige har skrevet denne artikkelen om hva du kan ha krav på. 

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...