Gå til innhold

VPN på iPhone


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
torbjornhb skrev (30 minutter siden):

jeg f.eks. setter UK i appen, så er det klink umulig å få sett innhold fra UK.

Her er litt av problemet at nettsidene også henter annen info fra mer en bare IP-adresse.
store selskaper kan glatt identifisere en VPN på måten pakkene kommer på.
Og da velger dem ofte i stede å bruke info om språk-oppsett på enheten.
Eller annen info dem får fra enheten.
Jeg vet at blandt annet BBC gjør dette på sine hjemmesider.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
torbjornhb skrev (Akkurat nå):

Har forsøkt flere apper.

se mitt tidligere svar.
Det er superenkelt å detektere at noen bruker en VPN.
Inkludert en man lager selv, dette pga måten pakkedataen kommer på.
Så når dem oppdager at du er på en VPN bruker dem automatisk instillingene fra telefonen din for å bestemme hvor du befinner deg.
Og tipper at telefonen din vet at du er i norge.
Og den har sikkert norsk som språk.
Ergo når dem oppdager at det er en VPN der henter den info fra telefonen i stede for IPadresse

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Eskove skrev (2 minutter siden):

se mitt tidligere svar.
Det er superenkelt å detektere at noen bruker en VPN.
Inkludert en man lager selv, dette pga måten pakkedataen kommer på.
Så når dem oppdager at du er på en VPN bruker dem automatisk instillingene fra telefonen din for å bestemme hvor du befinner deg.
Og tipper at telefonen din vet at du er i norge.
Og den har sikkert norsk som språk.
Ergo når dem oppdager at det er en VPN der henter den info fra telefonen i stede for IPadresse

 

 

Hva med betaltjenester som NordVPN, ExpressVPN, etc.?

Lenke til kommentar
torbjornhb skrev (1 minutt siden):

Hva med betaltjenester som NordVPN, ExpressVPN, etc.?

Om du bruker en gratis eller betalt så kommer pakkedatean din fram på nøyaktig samme måte.
Så det har ingen ting å si om tjenesten bruker pakkedata for å detektere VPN

Om dem bruker IP for å detektere så er det en del betalte som virker da dem betaler for å leie en IP-adresse i en dag eller 3 sån at det ikke logges at det er er en VPN-adresse..
Men hos flere funker ikke dette da dem enkelt ser på pakkedataen at ting går gjennom en VPN
 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Eskove skrev (1 minutt siden):

Om du bruker en gratis eller betalt så kommer pakkedatean din fram på nøyaktig samme måte.
Så det har ingen ting å si om tjenesten bruker pakkedata for å detektere VPN

Om dem bruker IP for å detektere så er det en del betalte som virker da dem betaler for å leie en IP-adresse i en dag eller 3 sån at det ikke logges at det er er en VPN-adresse..
Men hos flere funker ikke dette da dem enkelt ser på pakkedataen at ting går gjennom en VPN
 

 

Takk for info... Innser at jeg gir opp det prosjektet. Er det lettere på Mac tilkoblet WiFi? Eller en Android-telefon?

Lenke til kommentar
torbjornhb skrev (24 minutter siden):

Jeg er ikke veldig sterk her altså. Har forsøkt flere apper. Akkurat nå er det VPN-SUPER Unlimited Proxy og Free VPN. Når jeg åpner appene er det en "på" knapp som aktiverer koblingen, og jeg velger UK som region.

Forsøkte å se innhold fra Channel5, Sky, BBC, etc...

 

Du bør ikke bruke gratis VPN-tjenester, i hvert fall ikke til noen som helst form for sensitiv/privat bruk. Mange slike tjenester stjeler informasjonen din, eller bruker enheten din til kriminelle handlinger.

Det er nok verdt å betale en liten sum for en seriøs og verifisert tjeneste. Selv er jeg fornøyd med Mullvad, men har ikke brukt de opp mot nettsider som blokkerer utenlandske besøkende, så jeg vet ikke hvordan det går.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...