Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Flytte eller ikke?


Anbefalte innlegg

Hei, jeg er 23 år og ble ferdig med en bachelor i år mens jeg jobbet fulltid. I Mars så traff jeg ei fantastisk jente og endte opp med å bli sammen med henne vi har vært sammen i 3 måneder. Men jeg blir kanskje nødt til å flytte til en annen by for å ta master og hun må bli igjen fordi hun har 2 år igjen av studiet, så jeg er veldig usikker på om jeg bare skal flytte å ta masteren. Det er ikke aktuelt å ta masteren i samme by ettersom at jeg ikke kommer inn der. Så jeg er veldig usikker på om jeg skal bli 1 år for å bygge på forholdet eller om jeg bare skal flytte og ha avstandsforhold er veldig redd for at det skal ødelegge forholdet har veldig ikke lyst å miste henne. I tillegg så får jeg ikke fortsette i den jobben jeg hadde nå. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg synes du skal flytte. 

Hvis du velger å bli er det utelukkende for å være sammen. Hun studerer fortsatt, og har sånn sett "lite" investert i forholdet. Dere får et helt enormt ulikt investeringsnivå i forholdet, og det er i seg selv ikke så bra. Når du ikke har noe å gjøre, annet enn i være i et forhold,  samtidig som hun studerer og skaper nettverk får dere også helt ulike behov for å være sammen. Totalt sett tror jeg at du ved å bli der du er, dømmer forholdet til å mislyktes. Flytter du kan det holde, og det er mer utsatt for å ikke holde. Kommer an på avstand, og hvor godt dere håndterer det. De som lyktes med avstandsforhold er ofte flinke på å planlegge tid med hverandre. Se film sammen hver tirsdag(teams og se samme film på Netflix for eksempel). Være sammen en helg i måneden, men da bare fokusere på hverandre. 

 

  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

En kvinne har lyst å bli tatt med på et eventyr - ikke å bli selve eventyret. 

Høres ut som denne utdanningen er viktig for deg og noe du kanskje hadde planlagt før du møtte henne? Kan fort endre dynamikken i forholdet om du dropper dine planer for å være igjen med henne. 

Jeg tror jeg hadde flyttet. Om forholdet er liv laga greier dere avstanden for en periode når det ikke er en permanent situasjon. Hun kan besøke deg og du kan dra hjem på besøk. Har venner som har vært i lignende situasjon og hvor forholdet varte. Har dessverre også vært noen hvor det ikke varte.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...