Gå til innhold

Informatikk på deltid


K N

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg er 30 år, og ønsker å studere informatikk på deltid. Tenkte melde meg opp til R1 matematikk til høsten, med eksamen våren 2023.
Hvordan kan jeg ta informatikk på deltid? Må jeg melde meg opp til ulike emner på ulike steder, og "sette det sammen" til en bachelor? Finnes det oppsatte deltidsstudier?

Føler selv jeg har Googlet litt, og blir ikke helt klok på fremgangsmåten her, og hvordan jeg kan gjøre dette, så tenkte å høre her hvor det er mange erfaringer 😄

 

Kristian

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
16 hours ago, K N said:

Hei,

Jeg er 30 år, og ønsker å studere informatikk på deltid. Tenkte melde meg opp til R1 matematikk til høsten, med eksamen våren 2023.
Hvordan kan jeg ta informatikk på deltid? Må jeg melde meg opp til ulike emner på ulike steder, og "sette det sammen" til en bachelor? Finnes det oppsatte deltidsstudier?

Føler selv jeg har Googlet litt, og blir ikke helt klok på fremgangsmåten her, og hvordan jeg kan gjøre dette, så tenkte å høre her hvor det er mange erfaringer 😄

 

Kristian

På universitetene står du ganske fritt til å når du gjør selve studiearbeidet, enten det er tid på lesesal for å komme gjennom pensum, kollokvier og innleveringer. Akkurat kollokviegrupper kan være litt mer kronglete å få på plass om tiden din tilgjengelig er veldig langt unna normal studietid, vanligvis vanlig arbeidstid. Men noen går gjerne sent på ettermiddag eller tidlig morgen. Så ikke umulig. Innlevering alene ordner du som du vil. Innlevering i gruppe krever gjerne andre medlemmer i gruppa med samme arbeidstid som deg. 

For enkelte fag er det så og si ingenting obligatorisk, annet enn å melde deg opp og møte til eksamen noen måneder etter. Det er bare å se over studieplanen for de ulike fagene. 

Du kan sette sammen fag fra ulike fakultet i samme bachelor.

Merk at som posteren foran nevner, informatikk er greit i starten men blir fort ganske krevende. Tok selv et av de hardere fagene sammen med arbeidspsykologi og fikk ikke veeeldig mye fritid de semestrene (dobbelt vekttall pr semester).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...