Gå til innhold

Hotell og booking


Anbefalte innlegg

Denne går ut til familier på 5, alternativt ansatte på hotell.

Korleis booke for 5 personer der du vil at alle skal på samme rom. Den minste sover då altså i seng med foreldre.

Online virker dette kliss umulig å få til (med unntak av Scandic) - men scenarioet her er utlandet. Korleis ville du ha løst problematikken før en ferietur nedover Europa der eg egentlig har lyst å bestille hotell samme dag, då det er usikkert kor langt vi kommer. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Først et uoppfordret råd.

Du skal reise nedover i europa på ferietur. Du må ha plass til 5 personer og dette inkluderer små barn. Hjelpes. Det hadde jeg aldri turt selv. Jeg gjorde det når jeg backpacket, men da reise jeg med 2 andre voksne. Lukter katastrofe og kjøring/ringing rundt sendt på kvelden mens alle er sultne trøtte og sure. Reis litt kortere hver dag enn maks av hva dere klarer. Evt book hotell på forhånd og inkluder kansellering forsikring i prisen

Sånn jeg ser det så har de fleste hoteller en rekke forskjellige typer rom. Jeg fant et tilfeldig hotell i Italia og fant da et quadruple rom som passer din situasjon. Det har en stor dobbeltseng og to enkeltsenger. To dobbeltsenger burde vel også kanskje gå greit på ferie? Søsken burde kunne dele en dobbeltseng. Reise mye med stor familie når jeg var liten og det er ikke alltid ting blir perfekt. 

 

 

 

Lenke til kommentar

Nei eg skjønner eg var litt upresis - vi har booka oss buplass når vi kommer fram i Italia - men planen var å køyre ned og overnatte nedover, men usikkerhet rundt ulykker, veiarbeid, utålmodige unger osv gjer til at eg helst ikkje vil låse meg til en gitt etappe daglig. Derfor har eg egentlig ikkje bestilt overnatting nedover (eller oppover for den del) til destinasjonen.

2 dobbeltsenger går fint. 1 dobbeltseng og 1 køyeseng går fint når vi kan ta minstemann i dobbelsenga. Men nøkkelen her ligger i at stort sett kan en ikkje onlinebooke 5. En må holde seg til 4 og snike med seg sistemann, eller ringe direkte til hotellet virker det som. 

Det kan bli interessant nedover, er enig i det 😃 Men, som det blir sagt her legger en ikkje opp til enorme etapper kvar dag.

Lenke til kommentar
Whiteshit skrev (5 minutter siden):

Nei eg skjønner eg var litt upresis - vi har booka oss buplass når vi kommer fram i Italia - men planen var å køyre ned og overnatte nedover, men usikkerhet rundt ulykker, veiarbeid, utålmodige unger osv gjer til at eg helst ikkje vil låse meg til en gitt etappe daglig. Derfor har eg egentlig ikkje bestilt overnatting nedover (eller oppover for den del) til destinasjonen.

2 dobbeltsenger går fint. 1 dobbeltseng og 1 køyeseng går fint når vi kan ta minstemann i dobbelsenga. Men nøkkelen her ligger i at stort sett kan en ikkje onlinebooke 5. En må holde seg til 4 og snike med seg sistemann, eller ringe direkte til hotellet virker det som. 

Det kan bli interessant nedover, er enig i det 😃 Men, som det blir sagt her legger en ikkje opp til enorme etapper kvar dag.

Akkurat det samme som oss det. Vi var fem. Det er bare å bruke å stoppe på en rasteplass og bruke booking.com og finne noe som er passe nærme. 

Vi syntes det var spennende å ikke vite helt hvor vi skulle overnatte, vi. 

Endret av RRhoads
Lenke til kommentar

Pass er på plass, men takk for påminnelsen. 😃

RRhoads skrev (22 minutter siden):

Akkurat det samme som oss det. Vi var fem. Det er bare å bruke å stoppe på en rasteplass og bruke booking.com og finne noe som er passe nærme. 

Vi syntes det var spennende å ikke vite helt hvor vi skulle overnatte, vi. 

Men du fant altså rom til 5 på booking? eller lurte du det til med 4? =P

Altså...før eg høres for dum ut...eg veit at det fins rom til 5, men dei er ikkje veldig vanlige, kan vi sei det sånn?

Lenke til kommentar
Whiteshit skrev (1 minutt siden):

Pass er på plass, men takk for påminnelsen. 😃

Men du fant altså rom til 5 på booking? eller lurte du det til med 4? =P

Altså...før eg høres for dum ut...eg veit at det fins rom til 5, men dei er ikkje veldig vanlige, kan vi sei det sånn?

Ja, var ikke noe problem det. Tror vi hadde tre overnattinger nedover. 

En av gangene bodde vi et sted der vi måtte ha to rom, men det gikk an å åpne ei dør mellom rommene. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...