qualbeen Skrevet onsdag kl 20:26 Skrevet onsdag kl 20:26 Håvard skrev (1 time siden): Stemmer det da? Fløy til Gardermoen i 23 når det var flom på Østlandet. 5-6 minutter før landing avslørte at de ikke hadde på flymodus, med at de fikk nødvarsel. Resten fikk det etter landing, når vi skrudde av flymodus. Så enten sendes den flere ganger, eller så henger den igjen noen minutter.. Kan godt være de prøver å kringkaste nødvarsel på ny, eller at en eller annen form for logikk sørger for at tidligere frakoblede enheter får varsel, ja. Men det var slik jeg ble forklart det. Også aner jeg ikke om «noen minutter» betyr 5, 15, 50 eller 500 ...
The Avatar Skrevet onsdag kl 20:35 Skrevet onsdag kl 20:35 Håvard skrev (1 time siden): Stemmer det da? Fløy til Gardermoen i 23 når det var flom på Østlandet. 5-6 minutter før landing avslørte at de ikke hadde på flymodus, med at de fikk nødvarsel. Resten fikk det etter landing, når vi skrudde av flymodus. Så enten sendes den flere ganger, eller så henger den igjen noen minutter.. DSB har uttalt at for å være heilt sikker på å ikkje motta testvarsel kl 12 så må telefonen settast i flymodus 10 min før og telefonen må stå i flymodus til kvart over. Det indikerer at systemet prøver å sende ut varsel i minst 10-15 minutt. 1
Håvard Skrevet torsdag kl 17:59 Skrevet torsdag kl 17:59 qualbeen skrev (21 timer siden): Kan godt være de prøver å kringkaste nødvarsel på ny, eller at en eller annen form for logikk sørger for at tidligere frakoblede enheter får varsel, ja. Men det var slik jeg ble forklart det. Også aner jeg ikke om «noen minutter» betyr 5, 15, 50 eller 500 ...  The Avatar skrev (21 timer siden): DSB har uttalt at for å være heilt sikker på å ikkje motta testvarsel kl 12 så må telefonen settast i flymodus 10 min før og telefonen må stå i flymodus til kvart over. Det indikerer at systemet prøver å sende ut varsel i minst 10-15 minutt. Makes sense.
Kakkelfant Skrevet torsdag kl 18:38 Skrevet torsdag kl 18:38 Noen her som bruke GrapheneOS og vet hvordan dette fungerer på denne? Vurderer kjøpe pixel 9 pro for å legge inn
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå