Gå til innhold

Tilgang til PC'n utenfor Wi-Fi home?


Anbefalte innlegg

Hei dere alle :D

 

Jeg bruker Blue Iris overvåkingssystem (programvaren/softwaren) for IP kamera.

Finnes det noen lettforståelig info sider for oppsett dersom jeg gjennom ferien skulle ønske å kunne ha tilgang til kameraer/Blue iris når jeg ikke er under privat hjemme Wi-Fi?

 

Blue Iris har en egen "avdeling" i programvaren for Wizard guide for Remote Access.  Her oppnår jeg Grønn Hukk helt frem til finale test, der hvor en eksterne port skal våre tilgjengelig fra Internett "rødt kryss".  Linje for verifisert server (Blue Iris) får time out/finnes/finner ikke. Her fortelle guiden at en eller flere porter må videresendes (portforwarding). 

 

I systemet mitt abonnerer jeg på Nord VPN.

Jeg har OpenDNS abon, og et abn for NoIP (bedre enn basis, men ikke Premium).

Jeg tekte at jeg skulle bruke min Android (ver 13) for tilgang, der jeg bruker Blue Iris ver. for Android.

 

Noen med "Hvordan gjøre det" tips, url/guide? 

 

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Nå kan jeg ingen ting om konfigureringen av Blue Iris, men en grei regel er å være forsiktig med hva som blir port-forwardet. Hvis Blue Iris har en "sikker pålogging" for å få tilgang til kameraene gjennom en port-forward er det nok tilstrekkelig sikkert for deg, men hvis det ikke er det kan du risikere at andre personer og/eller programmer/"bots" får tilgang til systemet, overvåkingskameraer og opptak.

Jeg ser du skriver at du har dynamisk dns fra No-IP. Et sikrere alternativ til port forwarding rett til NVR/opptaksprogram er å sette opp en VPN inn til det nettverket(med no-ip ddns som ip-adressen til VPN-serveren). Det kan f.eks gjøres med en raspberry pi eller en gammel pc. Da port forwarder du kun VPN-porten ut, så kan du bruke en sikker forbindelse fra telefonen din der du er og inn i nettverket og få tilgang til Blue Iris som om du var hjemme på samme wifi/LAN-nettverk.

Endret av Redshift
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...