Gå til innhold

Hva synnes dere er en rettferdig fordeling? %av omsetning = lønn


Anbefalte innlegg


Bakgrunn 
Jeg jobber som teknisk rådgiver i Oslo, men føler ikke for å gå i detalj vedørende oppgaver. 
Bakgrunnen min er som bygg ingeniør. 

Jeg jobber selvstendig og er alene ansvarlig for mine oppgaver. Mine prosjekter / kundene er i praksis min sjef, mens min avdelingsleder har en mer støttende funksjon. Ingen andre jobber direkte på min del av mine kontrakter, men jeg er også ansvarlig for de fagområdene som utføres av andre kollegaer. (Regnskapsførere og teknikere) 

25% av tiden min er faste avtaler
50% er tilleggsarbeid / fakturbare timer 
7,5% er markedsføring / tilbudsprosesser 
10% er interne forbedrings prosesser / systemer  
7,5% er interne møter 
Min tid alene genererte 2 000 000,- kr i omsetning i 2022, 200 000 mer enn jeg hadde estimert. 
I tillegg har jeg brukt tid verdt ca. 220 000 på å forbedre interne systemer (Ikke fakturerbar tid) 

Min fastlønn er på 780 000.
Vi får ikke betalt overtid, selv om vi hele tiden jobber utover normal tid. 

Spørsmålet er: 
Med en direkte inntjening på 2 000 000,- alternativt 2 220 000 om man tar med tiden jeg bruker på interne prosesser. 
Samt at jeg har ansvaret for la oss si 2 000 000 omsetning fra andre fagområder. (Ikke personalansvar, men daglig ledelse) 
Hvor mye av denne inntjeningen mener folk at det er fair og be om som lønn? 

Selv har jeg lekt med tanken om at en fair utregning kunne vært:  
Lønn (X) + 50% sosiale kostander + 15-20% dekningsbidrag = 2 110 000 
Overnevnte blir da ca.: 1 172 300,- som er langt utover hva jeg har i dag. 

Synes at det kansje blir for mye å spøre om, men jeg synes ikke 900K - 1M er urimelig. 

Hva mener dere? 
 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Lønnsforslaget ditt om 900K - 1M NOK virker ikke urimelig ut fra den informasjonen du har gitt.