Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Plutselig utslett


Gjest 8a239...11b

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg fikk noe lignende i fjor sommer over store deler av kroppen. Fant aldri helt ut av det, men potensielt noe med varme eller en allergi. Det gikk over etter et par timer

Prøv å kjøl ned og se om det hjelper, hvis det ikke blir borte innen i morgen ta kontakt med fastlegen din.

Edit: Pleier du å ha på klokke?

Endret av fjs
Lenke til kommentar
Gjest 8a239...11b

Takk for svar. Bruker sportsklokke ja, men ikke på den hånda (får utslett av det). Mange måneder siden jeg brukte klokka der, så da er det skikkelig "lagg i systemet" hvis det er årsaken. Ellers kan det være noe med varme, leiligheta mi har vært ekstremt heit av en eller annen grunn, typ 19C ute og 24C inne (gaming-PC'en og TV'en står på hele tiden, så sikkert det). Ellers har jeg jo atopisk eksem, men det har aldri vist seg som annet enn vag rødlighet på kassa og kjakene, aldri noe så uttalt som dette. 

Anonymous poster hash: 8a239...11b

Lenke til kommentar

Jeg er ingen hudlege (men spiller en på nett). Kan se ut som en allergisk reaksjon. Har du nikkelallergi? Har du hatt kjeder rundt håndleddet i det siste?

Ser også litt ut som det er typisk atopisk eksem man får salve for hos fastlegen sin.

Eksem kan i grunn oppstå de fleste steder.

Lenke til kommentar

NB: Kun personlige erfaringer, og hva fastlegen har sagt til meg.

Det er 3 tilfeller hvor jeg får slike utslett:

  1. Jeg får ofte slike utslett i pollensesongen, spesielt når det er kraftig spredning av en pollentype jeg reagerer skikkelig på, feks bjørk eller grass. Og jeg har vært ute i mange timer.
  2. Jeg får forsåvidt også slike utslett når jeg sitter for lenge sammenhengende ved pcn, med håndleddene vilt tett på et stor gummiert og stoff musematte (dekker både tastaturet og musa). Spesielt hvis jeg er skikkelig ivrig i et spiller, og blir litt anspent og presset håndleddene ekstra godt ned på musematta på pulten.
  3. Og også hvis jeg har skikkelig angst og / eller er skikkelig stresset med evt tankekjør, og når jeg eventuelt gruer meg skikkelig til noe.

Ofte så legger jeg ikke merke til det før jeg eventuelt skal legge meg, eller når jeg står opp den neste morgenen.

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...