Gå til innhold

YouTube og russisk påvirkning


Tabris

Anbefalte innlegg

Litt usikker på hvor jeg skulle legge denne, men...

Jeg har likt det russiske bandet Gorky Park siden 80-tallet og har også fulgt dem og deres sanger på YouTube i årevis.

Det jeg har merket har endret seg er at alle kommentarene, selv et par år tilbake, er på russisk. Det var ikke slik før.
 

Jeg mistenker det har å gjøre med etter Ukraina-krigen. 

Noen andre merket tilsvarende?

Endret av Tabris
Lenke til kommentar
  • Tabris endret tittelen til YouTube og russisk påvirkning
Videoannonse
Annonse
tanda skrev (1 time siden):

Russland har jo kommet seg videre og er mer med, selv om det halv-intellktuelle russerfob-innavlet i Europa ikke tåler det

 

Du synes ikke det er rart at sanger fra russiske band som før kom i engelske kommentarer nå kommer utelukkende i en strøm av russiske kommentarer?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Mulig, men noe av dette har nok vært inkrementellt. Det dukker en noen russiske videospillrelaterte videoer i "Anbefalinger" på mine sider en gang i blant. 

I enden av mars månded 2020, et par uker etter 'pandemi start' så var forsiden min full av videologger fra europeiske ekspater i Kina som pratet varmt om Kina. I utgangspunktet er det jo ikke noe galt i det, men det var side opp og side ned, og når en i tilegg tenker på situasjonen den gang, så var det noe bizarre. 

BBC tok opp noe av dette i 2021

https://www.bbc.com/news/world-asia-china-57780023

Jeg har ingen aning. På internett har en stort sett med "kontoer" å gjøre. Anonyme mennesker

 

 

Lenke til kommentar

Ser det samme på Polina Gagarina sin Eurovision-sang fra 2015, mest russiske kommentarer. (A Million Voices.) Det er noen engelske også. Kan være at noen ikke kommenterer siden denne videoen på en måte er forbudt. Vi skal ikke se på Gagarina som dommer i russisk The Voice, og Russland skal ikke delta i Eurovision Song Contest.

Og vi kan like det eller ikke, men det er mange år siden 80-tallet. Det er veldig lenge siden noen har nevnt Gorky Park, i noen sammenheng så vidt jeg kan huske. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...