Gå til innhold

Kastet ut av egen leilighet


Anbefalte innlegg

Hei eg var på tur og menst eg va vekke så har leietaker hatt feijer på besøk. Dette endte opp i at det kom aske over hele leiligheten min så måtte flytte ut på dagen og tar 1/2 uker der eg må bu hjemme hos mamma og pappa. Er det noen som vet ka eg har krav på?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Enkleste her er jo å ordne opp mellom dere. Åpenbart skal leietakeren dekke utgiftene for å få det ryddet og renset i din leilighet. Det regner jeg med han går med på?

Men mener du kan forvente litt mer også. For eksempel går det an å legge frem at leietaker betaler eventuelle uforutsette utgifter dette medfører for din del, som bompenger i forbindelse med reise til jobb.

Oppsummert, dette løser dere best mellom dere selv. 

Lenke til kommentar
Leandertk skrev (8 minutter siden):

Han sa det kom en hos han ikkje hos meg. Han glømte og lukke ventilen hos. Men eg var ikkje til stede og kunne ikkje gjøre det selv så han måtte gjøre det og det gjorde han ikkje

Det her høres ut som noe som kan ordnes gjennom depositumet.

Lenke til kommentar
Felvinter skrev (24 minutter siden):

Enkleste her er jo å ordne opp mellom dere. Åpenbart skal leietakeren dekke utgiftene for å få det ryddet og renset i din leilighet. Det regner jeg med han går med på?

Men mener du kan forvente litt mer også. For eksempel går det an å legge frem at leietaker betaler eventuelle uforutsette utgifter dette medfører for din del, som bompenger i forbindelse med reise til jobb.

Oppsummert, dette løser dere best mellom dere selv. 

Er det ikke eier som er ansvarlig for å se til at feiing er utført? Jeg regner med at feier kontaktet eier og ikke leietager når det skulle feies? Jeg blir ihvertfall kontaktet av brannvesen her og må avklare med leietakerene at enten feier får tilkomst med meg til stede eller at de kan stille når feier er der. Jeg har ikke engang tenkt tanken på å avvise feier med den risiko at det oppstår pipebrann hvor jeg blir stående igjen med ansvar som eier for å ikke ha vedlikeholdt ildsted/pipe. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
minim skrev (14 minutter siden):

Er det ikke eier som er ansvarlig for å se til at feiing er utført? Jeg regner med at feier kontaktet eier og ikke leietager når det skulle feies? Jeg blir ihvertfall kontaktet av brannvesen her og må avklare med leietakerene at enten feier får tilkomst med meg til stede eller at de kan stille når feier er der. Jeg har ikke engang tenkt tanken på å avvise feier med den risiko at det oppstår pipebrann hvor jeg blir stående igjen med ansvar som eier for å ikke ha vedlikeholdt ildsted/pipe. 

Min erfaring er at man blir kontaktet god tid i forveien også. Da får man også beskjed om at spjeld og lignende skal være lukket.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
RRhoads skrev (2 minutter siden):

Min erfaring er at man blir kontaktet god tid i forveien også. Da får man også beskjed om at spjeld og lignende skal være lukket.

Samme her. Skriftlig på sms med en avtale om tid. Mine leietagere har aldri blitt kontaktet direkte så dette er noe jeg får melding om og må kontakte brannvesenet om dersom jeg må flytte timen. Jeg hadde aldri belastet mine leietagere for at jeg ikke fulgte opp instruksjoner gitt av brannvesenet. 

Godt mulig det er noe jeg misforstå her. Kanskje trådstarter kan oppklare det? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
minim skrev (9 timer siden):

Er det ikke eier som er ansvarlig for å se til at feiing er utført? Jeg regner med at feier kontaktet eier og ikke leietager når det skulle feies? Jeg blir ihvertfall kontaktet av brannvesen her og må avklare med leietakerene at enten feier får tilkomst med meg til stede eller at de kan stille når feier er der. Jeg har ikke engang tenkt tanken på å avvise feier med den risiko at det oppstår pipebrann hvor jeg blir stående igjen med ansvar som eier for å ikke ha vedlikeholdt ildsted/pipe. 

 

RRhoads skrev (9 timer siden):

Min erfaring er at man blir kontaktet god tid i forveien også. Da får man også beskjed om at spjeld og lignende skal være lukket.

Ja absolutt. Mulig jeg misforsto, men leste det sånn at dette var noe leietaker hadde arrangert.

Men gir jo mening det dere sier. Rart at leietaker skulle bli kontaktet.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...