Gå til innhold

Innkjøp av ny Philips TV, men hva er forskjellen?


Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har vært på jakt etter en ny TV og har bestemt meg for å kjøpe Philips The One 65". Jeg er derimot usikker på forskjellene mellom Philips 8807, 8887 og 8897. Er det kun fargen på TV-en som skiller dem, eller er det andre forskjeller også? Prisene varierer fra 10k-14k

Pris:

Philips The One 8807 - 13 938,-
Philips The One 8887 - 13 498,-
Philips The One 8897 - 10 990,-

Sammenlign produkter i TV - Prisjakt

Er det greit å gå for den billigste modellen, eller vil det være en merkbar forskjell mellom modellen som gjør det verdt å investere i en dyrere TV? 

Mvh

Øyvind

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Smestad skrev (6 timer siden):

Jeg har vært på jakt etter en ny TV og har bestemt meg for å kjøpe Philips The One 65". Jeg er derimot usikker på forskjellene mellom Philips 8807, 8887 og 8897. Er det kun fargen på TV-en som skiller dem, eller er det andre forskjeller også? Prisene varierer fra 10k-14k

Pris:

Philips The One 8807 - 13 938,-
Philips The One 8887 - 13 498,-
Philips The One 8897 - 10 990,-

Sammenlign produkter i TV - Prisjakt

Er det greit å gå for den billigste modellen, eller vil det være en merkbar forskjell mellom modellen som gjør det verdt å investere i en dyrere TV? 

Skal du ha TVen på bord, eller montert på vegg? På vegg vil jeg anbefale å velge en modell med 4-veis Ambilight. De billigste modellene har 2-veis (bare på sidene), mens de fleste har 3-veis (på sidene og topp). Modellene med 4-veis (på sidene, topp og bunn) ser mye bedre ut når de er veggmonterte. På fot har det mindre betydning.

For å sammenligne specs bør du sjekke på sidene til Philips, ikke stole på det du finner andre steder:

The One 4K UHD LED Android-TV 65PUS8807/12 | Philips

The One 4K UHD LED Android-TV 65PUS8887/12 | Philips

The One 4K UHD LED Android-TV 65PUS8897/12 | Philips

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Takk for svar! Helt klart mye bedre å sammenligne på Philips sine hjemmesider enn Prisjakt. Da tenker jeg at jeg går for den billigste av dem siden de er nær identiske. 

Planen er foreløpig å ha den på TV bord, men sikkert ikke vært så dumt med muligheten for alle fire sider. Hadde ikke tenkt på det scenarioet. 

Jeg skal ta en titt og se hvor stor prisforskjell det utgjør.

Du har ikke noen Philips du ville anbefalt med 4-veis i omtrent samme prisklasse? 

 

Lenke til kommentar

En av grunnene er fordi jeg er fan av ambi light funksjonen. Har hatt Samsung og LG TVer før og vært fornøyd. Liker å prøve forskjellige produsenter og finne ut hvilken jeg liker. Føler det også er så lite forskjell på TVene nå at man må virkelig kunne det for å se forskjellene. 

Siden du spør, synes du de produsentene er bedre? 

Lenke til kommentar
Smestad skrev (27 minutter siden):

Siden du spør, synes du de produsentene er bedre? 

Min erfaring er at kvaliteten er god hos alle de kjente merkene. Forskjellen ligger i operativ- og menysystem, og hva som støttes av Smart-TV-apper/funksjoner. Her har imo Samsung vært best i mange år med Tizen, og LG  har blitt stadig bedre med nyere versjoner av WebOS. Jeg anser nå disse for å være like bra (men litt forskjellige). Philips har Saphi på noen modeller, og Android TV på andre. Saphi er ganske begrenset, så her vil mange ha behov for Chromecast/Apple-TV. Android TV er ganske fleksibelt, men er ofte tregere i bruk enn Tizen og WebOS. Skal du ha Ambilight, er Philips eneste valg.

Endret av zanta
Lenke til kommentar
zanta skrev (1 minutt siden):

Min erfaring er at kvaliteten er god hos alle de kjente merkene. Forskjellen ligger i operativ- og menysystem, og hva som støttes av Smart-TV-apper/funksjoner. Her har imo Samsung vært best i mange år med Tizen, og LG  har blitt stadig bedre med nyere versjoner av WebOS. Jeg anser nå disse for å være like bra (men litt forskjellige). Philips har Saphi på noen modeller, og Android TV på andre. Saphi er ganske begrenset, så her vil mange ha behov for Chromecast/Apple-TV. Android TV er ganske fleksibelt, men er ofte tregere i bruk enn Tizen og WebOS. Skal du ha Ambilight, er Philips eneste valg.

Eventuelt kan man kjøpe en Nvidia Shield, så slipper man å tenke på hva slags OS TVen har. 

Ambilight kan fåes til andre TVer, koster jo litt, men kan jo bli med over når man kjøper ny TV. 

 

Lenke til kommentar
RRhoads skrev (18 minutter siden):

Eventuelt kan man kjøpe en Nvidia Shield, så slipper man å tenke på hva slags OS TVen har. 

Ambilight kan fåes til andre TVer, koster jo litt, men kan jo bli med over når man kjøper ny TV. 

 

Vil ikke en Chromecast gjøre samme jobben? Lettere å gjemme bak TVen også er den mye billigere.

Lenke til kommentar
TheKims skrev (1 time siden):

Vil ikke en Chromecast gjøre samme jobben? Lettere å gjemme bak TVen også er den mye billigere.

Å sammenligne Chromecast med Shield (spesielt Pro) er som å sammenligne en Lada med en Ferrari. Begge gjør det samme, men opplevelsen er forskjellig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...