Gå til innhold

Armored Core VI-dato avslørt i ny trailer


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Guybrush 3pwood skrev:
Iki skrev (10 minutter siden):
Guybrush 3pwood skrev (4 timer siden):

Dette så meget bra ut. Har aldri spillt et Armored Core før men dette blir det første. Fromsoft skuffer ikke.

Forbered deg med å trene opp fingrene til å trykke på 25 knapper samtidig.

Klarer å håndtere ps5 kontrolleren ganske bra :)

Begge stikker, samtidig som du trykker på pil ned og opp, samt firkant, trekant og running, l1 r1, og l2. Armored core spillene er kjent for å være nesten umulige å kontrollere, spesielt de lette og hurtige konfigurasjonene. Hvor gode man er til å trykke alt samtidig er noe av det som avgjør skill nivået i multiplayer.
Lenke til kommentar

Da jeg fant ut at dette spillet kommer, skippet jeg like gjerne Elden Ring - var kun ett klikk unna i julehandelen. Futuristisk robotaction har jeg sans for😍

Men å lese at man må beherske "25" knapper samtidig 😔😔 har aldri spilt et Armored core spill før.. 😅

Lenke til kommentar
Iki skrev (4 timer siden):

Begge stikker, samtidig som du trykker på pil ned og opp, samt firkant, trekant og running, l1 r1, og l2. Armored core spillene er kjent for å være nesten umulige å kontrollere, spesielt de lette og hurtige konfigurasjonene. Hvor gode man er til å trykke alt samtidig er noe av det som avgjør skill nivået i multiplayer.

Tviler på at det vil være så avansert i neste versjon :) Om det blir det så styrer jeg unna men jeg stoler 100% på fromsoft

Endret av Guybrush 3pwood
Lenke til kommentar
daihiep skrev (46 minutter siden):

Da jeg fant ut at dette spillet kommer, skippet jeg like gjerne Elden Ring - var kun ett klikk unna i julehandelen. Futuristisk robotaction har jeg sans for😍

Men å lese at man må beherske "25" knapper samtidig 😔😔 har aldri spilt et Armored core spill før.. 😅

slapp av. Iki overdriver nok en smule. Ta en ps5 kontroller, den har et antall knapper. kobinasjoner finns me de skal være logiske også, noe jeg tror de er på dette spillet

Lenke til kommentar
Guybrush 3pwood skrev (2 timer siden):

Tviler på at det vil være så avansert i neste versjon :) Om det blir det så styrer jeg unna men jeg stoler 100% på fromsoft

Det var iallefall slik i alle 14 tidligere AC spill, inkludert siste, AC5 fra 2012.

Ac5 var ganske mye tregere enn ac4 og andre spill i serien, da det gikk for en mer taktisk skyter stil, noe lignende mech warrior. 

Dette nye ser mer ut som ac4.

 

Det gikk langt nok til å bli en meme blant spillerne:

 

Lenke til kommentar
Iki skrev (14 timer siden):

Det var iallefall slik i alle 14 tidligere AC spill, inkludert siste, AC5 fra 2012.

Ac5 var ganske mye tregere enn ac4 og andre spill i serien, da det gikk for en mer taktisk skyter stil, noe lignende mech warrior. 

Dette nye ser mer ut som ac4.

 

Det gikk langt nok til å bli en meme blant spillerne:

 

Yikes, er det så avansert altså. 

Lenke til kommentar
Guybrush 3pwood skrev:
Iki skrev (14 timer siden):

Det var iallefall slik i alle 14 tidligere AC spill, inkludert siste, AC5 fra 2012.

Ac5 var ganske mye tregere enn ac4 og andre spill i serien, da det gikk for en mer taktisk skyter stil, noe lignende mech warrior. 

Dette nye ser mer ut som ac4.

 

Det gikk langt nok til å bli en meme blant spillerne:

 

Yikes, er det så avansert altså. 

Du har vanligvis en stikke for å bevege deg, samt en annen for å se deg rundt. Men for å se opp eller ned må du bruke knapper. Du har en boost knapp, som gjør at du beveger deg hurtigere, samt en overboost. Du har kontroll over våpen på høyre og venstre hånd, som du også kan kaste av deg når du går tom for ammo. Våpen på selve karakteren styres med andre knapper, og du har et superangrep som også må styres. Knapp for hopping, target lock, skifte av target, multiplayer chat, scan, osv. Det er en god del å holde styr på, så spillene har en "simple" layout man kan bruke om man ikke ønsker full kontroll. Da blir det litt lettere. Om man har simple på, og bruker en treg maskin, ofte med artilleri og belter, så kan det føles ganske likt vanlige tanks kontroller i spill, for eksempel battlefield, bare med en boost i tillegg. Om man skrur alt på maks, bruker hurtigste mech, ofte med sverd, så blir spillet fort tekken på toppnivå.
Lenke til kommentar

Sjølv om eg har slukt alt av Fromsoft sidan Demon’s Souls så er det ikkje sikkert eg kjem til å prøve dette. Det er veldig ulikt Soulsborne-sjangeren og settingen langt frå dei andre.

Fromsoft leverer kvalitet, så eg må vel sjekke nokre omtaler og kva andre i min situasjon på Reddit synest om AC, med null erfaring frå serien.

Lenke til kommentar
Iki skrev (1 time siden):

Du har vanligvis en stikke for å bevege deg, samt en annen for å se deg rundt. Men for å se opp eller ned må du bruke knapper. Du har en boost knapp, som gjør at du beveger deg hurtigere, samt en overboost. Du har kontroll over våpen på høyre og venstre hånd, som du også kan kaste av deg når du går tom for ammo. Våpen på selve karakteren styres med andre knapper, og du har et superangrep som også må styres. Knapp for hopping, target lock, skifte av target, multiplayer chat, scan, osv. Det er en god del å holde styr på, så spillene har en "simple" layout man kan bruke om man ikke ønsker full kontroll. Da blir det litt lettere. Om man har simple på, og bruker en treg maskin, ofte med artilleri og belter, så kan det føles ganske likt vanlige tanks kontroller i spill, for eksempel battlefield, bare med en boost i tillegg. Om man skrur alt på maks, bruker hurtigste mech, ofte med sverd, så blir spillet fort tekken på toppnivå.

Og jeg som hater Tekken og alle slåssespill..... Knapper for å se opp og ned, Yikes?  Hvorfor ikke bare free look med analog stikke og bevegelse med den andre som i alle andre spill

Lenke til kommentar
Guybrush 3pwood skrev (1 time siden):

Og jeg som hater Tekken og alle slåssespill..... Knapper for å se opp og ned, Yikes?  Hvorfor ikke bare free look med analog stikke og bevegelse med den andre som i alle andre spill

AC spillene er laget for å være ganske hardcore mech-sim spill.

Ikke på samme måte som mech warrior spillene, som har realistiske store tunge mechs, men heller en simulator av hvordan actionfilm mechs ville fungert.

Ettersom man bygger dem selv i spillet, og det er hundrevis av deler, så blir det fort litt avansert. 

 

Å spille story, med lett oppsett, vil ikke være noe problem. Blir litt som første gang man spiller DS kanskje.

Men går man inn i multiplayer med dette så vil man slite ganske kraftig...

Lenke til kommentar
Iki skrev (2 timer siden):

AC spillene er laget for å være ganske hardcore mech-sim spill.

Ikke på samme måte som mech warrior spillene, som har realistiske store tunge mechs, men heller en simulator av hvordan actionfilm mechs ville fungert.

Ettersom man bygger dem selv i spillet, og det er hundrevis av deler, så blir det fort litt avansert. 

 

Å spille story, med lett oppsett, vil ikke være noe problem. Blir litt som første gang man spiller DS kanskje.

Men går man inn i multiplayer med dette så vil man slite ganske kraftig...

Dette blir uansett mitt første møte med AC. Jeg kommer til å kjøpe det uansett, legger inn en forhåndsbestilling nuh. 
Grunnen er enkelt og greit at jeg elsker Fromsoft og jeg har aldri spilt AC som ser ut til å være en populær serie spill. 
Nå er tiden moden for å prøve. Bosskampene så jo litt soulsaktige ut :D

Nå når Fromsoft er ferdig med AC og Elden ring utenom DLC, kan de være så snill å lage Bloodborne 2, Sekiro 2 eller Dark souls 4? De vet at det er en oppskrift på suksess og at fansen skriker etter de. Mitt favoritt spillstudio uten tvil. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Zeph skrev (4 timer siden):

Er det noko story verd bruke tida på? Eg har fått inntrykk av at det ikkje står i fokus, i stor kontrast til Soulsborne.

Jeg ville sammenlignet det mer med Ace combat sin historie, heller enn souls spillene.

Det er en historie, og det er deler av denne som er ganske bra, men det er ikke akkurat hovedformålet med spillet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...