Gå til innhold

Kabel gjennom vegg, The Frame


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja. Nå er det jo ikke strømkabelen som trenger å skjules! Den står jo i "boksen" som kan stå skjult hvor som helst! Inne i et skap f.eks.
Det som trengs å skjules er jo den tynne "blanke" ledningen som er den eneste som skal mellom "boksen" og TV'en.
Jeg laget bare et stort nok hull i veggen bak TV'en slik at det ikke er synlig, og et annet hull i veggen der jeg ville ha ut kabelen! (der boksen står). I mitt tilfelle var det bak TV-benken. Brukte en litt stiv ledningsbit på et par meter som trekkesnor. Da klarer du å putte den inn i øverste hullet, og lirke den ut det nederste; så teiper du på TV-ledningen og trekker den gjennom! Rett vei: for det er forskjellig plugg i hver ende...😉

Lenke til kommentar

Den kabelen trenger man ikke elektriker til å gjøre noe som helst med: Det er en multisignalkabel med lave spenninger. Den kan du "herje med" så mye du vil!
Dessverre er kontaktene ganske tykke, så du må lage rimelig stort hull i vegg. Jeg kjøpte et par slike hvite elektro-deksler på biltema for en tier ca. som jeg bare monterte over hullene.
 Lykke til!👍😃

Endret av ozone
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...