Gå til innhold

Hovedforskjeller på FrP og INP ?


Anbefalte innlegg

Krig og fred skrev (1 minutt siden):

Jeg tror du må roe ned. Jeg har ikke hånet deg på noen som helst måte. Jeg benyttet en video/metafor som virkemiddel. 

Jeg tror ikke han følte det som hån, egentlig, men mer som en avvisning. Han liker å lese kommentarene dine, og irriterer seg garantert over at de er så innmari kort. Kan du ikke føye på noen kapittel sånn at han ikke føler seg så ubetydeliggjort?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er nok feil igjen og en helt fullstendig feil analyse av hva jeg tenker. Jeg var kun nysjerrig på et svar men jeg fikk det jo ikke og har ikke tenkt å satse på å få det. Men jeg er jo alltid åpen for å endre meninger; faktisk er jeg mer tilbæyelig enn de fleste her inne er jeg sikker på at jeg kan ta feil. Jeg er ikke her for å "vinne" eller "eie noen"; da er det ikke noe poeng i å diskutere. Man diskuterer vel i et håp om å lære noe nytt også. Ihvertfall noen. Men nå har det tippet over i persondebatt som jeg ser og det er ikke jeg interessert i på noen som helst måte.

Endret av Morromann
Lenke til kommentar
11 minutes ago, Morromann said:

Men nå har det tippet over i persondebatt som jeg ser og det er ikke jeg interessert i på noen som helst måte.

Ok, bare vit at jeg ikke har hatt noen uvilje mot deg i våre møter, og at jeg ikke har noen negative oppfatninger om deg eller hva du har skrevet. Hvis du har oppfattet hva jeg har skrevet som fornærmende eller hånende, så ber jeg om unnskyldning. 

 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar

Neida, men med persondebatt så siktet jeg ikke til deg men heller innlegget over som mener å ha en analyse av hva jeg angivelig tenker og slikt behøver vi ikke i diskusjonene. Slikt bør alle holde seg for god til og eventuelt holde for seg selv og unna innleggene.

Uansett, for å holde meg til poenget: det er nå en gang slik at FN har satt 17 bærekraftmål og hvor utryddelse av fattigdom er mål nummer 1 og ren energi nummer 7. Om man mener at mål 1 egentlig er av underordnet betydning og at utfasing av fossilt brennstoff til forel for fornybar oveskygger alt annet og at mål 1 er langt nede på den listen så må man gjerne få mene det; jeg respekterer at andre mener det; jeg mener det ikke. Men om regjeringer som har skrevet under på bæremålene også mener det bør de si det. Og det er nå en gang ikke jeg som har laget dem. Selv om jeg mener at økt fattigdom absolutt ikke er bærekraftig og en kilde til sosial uro, ja til og med krig. Og det er ihvertfall ikke bra for klima og reduserer ikke akkurat utslipp. Men det er nå en gang hva jeg mener.

Kilde:

https://www.regjeringen.no/no/tema/fns-barekraftsmal/id2590133/

Endret av Morromann
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hovedforskjellen på FrP og det nye partiet DNI  er tydeligvis at sistnevnte vil ha en mer liberal innvandringspolitikk enn førstnevnte.  Den slutningen kan man trekke etter intervjuer med den tidligere lederen av INP vedr. den delen av politikken.  Så der er han nok adskillig mer på linje med f.eks. SV og til dels AP.  Og det er jo en ærlig sak å innrømme, og en viktig avklaring i et for Norge helt åpenbart viktig politikk-område fremover...  

Lenke til kommentar
Reg2000 skrev (På 25.1.2024 den 9:43 PM):

Hvis det er så viktig burde vi kanskje ikke brenne opp all oljen.

Det er nok ingen fare for at "all oljen" blir brent opp serru... Blir nok igjen til plastikk-produksjon i uoverskuelig fremtid hvis det fortsatt er ønskelig, noe det sikkert er/blir.  Plastikk er ikke å forakte hvis avfallet håndteres riktig, men det er jo tragisk å se elver stappfulle av plast der i Asia f.eks.  Elvene som fører ut til havet er helt tettpakket med plastavfall, det er tydeligvis disse folkenes lettvinte avfallsdynger.  F.eks. bl.a. Røkkes avanserte båt som skal fange opp plast fra havet,  later iallfall til å få nok å gjøre fremover...

Lenke til kommentar

Blir fort rot når et nytt parti dannes uten noen klar retning. Vet ikke lenger om jeg gidder å stemme ved neste valg; mister helt troen på forandring til det bedre. Jeg hadde håpet at det kunne skje et internt opprør i AP hvor medlemmer bryter ut og danner et nytt parti som finner mer tilbake til sosialdemokratiet men begynner å tvile på at det også kommer til å skje.

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...