Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Oksymeter


Poelse

Anbefalte innlegg

Ser etter et oksymeter med mulighet for å måle oksygennivå i blodet kontinuerlig i løpet av natten. Ser at de som kun tar en måling "der og da" gjerne koster rundt 500kr, men for å finne et som kan måle kontinuerlig må man gjerne opp litt i pris. 

 

Har foreløpig sett på disse under her. Lurte på om det er noen som har erfaring med påliteligheten til disse apparatene, og vet om noen merker er bedre enn andre? Tar også gjerne imot tips om noen vet om et apparat som har nevnte funksjon, men til en rimeligere pris.

 

https://testhelsen.no/produkt/medisinsk-utstyr/pulsoksymeter-1/pulsoksymeter-cms-60d

 

https://test-deg.no/pulsoksymeter-35/pulsoksymeter-cms-50ew-141.html

 

https://test-deg.no/pulsoksymeter-35/testdig-o2ring-pulsoksymeter-227.html

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Cocola skrev (1 time siden):

Sikkert ikke like nøyaktig som disse, men hva med å kjøpe en smartklokke/treningsklokke?

Godt forslag! Har vært inne på tanken, men som du også nevner har jeg lest et par steder at disse ofte ikke er like nøyaktige, i tillegg til at jeg har en treningsklokke fra før som jeg ikke hadde tenkt å bytte ut på et par år enda. 

Lenke til kommentar
Cocola skrev (1 time siden):

Sikkert ikke like nøyaktig som disse, men hva med å kjøpe en smartklokke/treningsklokke?

Pulsoksymeter er i seg selv et verktøy med mange potensielle feilkilder. Verdier fra pulsoksymeter bør tolkes i sammenheng med symptomer. 

Ved dårlig sirkulerte fingre, bevegelse, neglelakk, mørk hud kan pulsoksymeter være upålitelig. 

Lenke til kommentar

Hva ønsker du med dette? Hvis du ønsker et skikkelig resultat går du til fastlegen og ber om en søvnanalyse. Da blir du henvist til spesialister på sykehuset som gir deg noen apparater du skal sove med. Etter dette får du en grundig vurdering og forklaring hva ting betyr. Vil heller anbefale dette enn å prøve å gjøre noe tilsvarende selv. Jeg gjorde dette i forbindelse med kartlegging av søvnapné. Fikk en grei oversikt tilbake med alt fra puls, oksygenmetning, pust, osv. Anbefales!

Endret av The Very End
Lenke til kommentar
The Very End skrev (32 minutter siden):

Hva ønsker du med dette? Hvis du ønsker et skikkelig resultat går du til fastlegen og ber om en søvnanalyse. Da blir du henvist til spesialister på sykehuset som gir deg noen apparater du skal sove med. Etter dette får du en grundig vurdering og forklaring hva ting betyr. Vil heller anbefale dette enn å prøve å gjøre noe tilsvarende selv. Jeg gjorde dette i forbindelse med kartlegging av søvnapné. Fikk en grei oversikt tilbake med alt fra puls, oksygenmetning, pust, osv. Anbefales!

Det er planen, men har lyst til å sjekke noe selv også i løpet av de 3-9 månedene jeg sannsynligvis må vente før jeg får en ordentlig test. 

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
8 minutes ago, Poelse said:

Det er planen, men har lyst til å sjekke noe selv også i løpet av de 3-9 månedene jeg sannsynligvis må vente før jeg får en ordentlig test. 

Oi dæven, er det så lang ventetid, selv når de mistenker apne? Er jo helt koko, alt du skal er å få noe utstyr og en 5 minutters guide - resten ordner du jo selv. RIP helsevesenet :( 

Endret av The Very End
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...