Gå til innhold

Australia neste?


Anbefalte innlegg

Har lenge tenkt på muligheten med å emigrere til Australia, men først prøve med arbeidsvisum eller turistvisum noen perioder.

Er det noen her inne som har erfaringer fra opphold «down under», reiser, hva kan være lurt å være obs på, og gode steder å forsøke? Er lei bylivet, så kunne tenkt meg litt mer landlig tilværelse, kanskje nær sjøen.

Alle tips mottas med takk🇦🇺

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har brukt årevis på å vurdere fram og tilbake selv. Husk at Australia er dyrt... Dessverre.

Men om du virkelig tenker seriøst på dette, så ikke la det ødela for deg. Jeg heier på deg i hvert fall 🙂. Ellers tror jeg det var noen endringer på reglene som gjelder for et lengre opphold for ikke så lenge siden. Før måtte man fremvise returbillett når man ankom landet, men nå tror jeg det holder at du kan bevise at du har økonomi nok til å klare deg selv i x antall måneder,

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hører du sier er lei av bylivet, men må bare nevne at det beste stedet jeg noen gang har bodd er Melbourne. Bedre enn alle andre steder jeg har bodd i verden. Likte bare folka utrolig godt og så var det en finfin by med mye park. Hadde lett flyttet tilbake dit hvis det ikke var så langt unna familien (foreldrene begynner å bli gamle, vil være i nærheten hvis noe skjer).

Hvis du vil bo i litt mer landlige omgivelser, pass på å bo et sted som er et godt stykke unna enhver gård som driver med kvegdrift. Dette er typisk ikke noe som blir fortalt av en eller annen grunn fra folk som har besøkt landet, men i Australia har de ingen dyr slik som hele resten av verden har som kan benytte seg av kumøkk (vi har i Norge for eksempel tordivel som graver ned møkk). Utenom ett dyr. Fluer. Dette er et enormt problem i Australia og de har prøvd å importere arter som kan ta seg av det, men de har alle dødd ut. Dette er hvorfor hatten med kork kommer fra Australia og hvorfor de er kjent for Assuie salute. Det er helt ekstreme mengder. Tenk afrikansk dokumentar fra Sahara hvor de kravler i nese og øre. Men bare hold deg et godt stykke unna kufarmer, så er det ikke noe problem ;) 

Endret av shockorshot
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...