GÃ¥ til innhold

Historien om hvordan jeg har gitt ut Android-appen


Anbefalte innlegg

Hei programmerere!

Ganske mye tittelen... 😜 Jeg har gjort et nytt forsøk på å utvikle og gi ut Android-appen fordi jeg er nysgjerrig på om det fortsatt er mulig å vinne jackpotten og få en bit av kaken fra markedet. Jeg kan fortelle at dette er tøft, siden Google Play Store er oversvømmet med apper og det er vanskelig å få organiske nedlastinger. Hva er din erfaring gutter? Er det et triks som fungerer for deg for å få mer trafikk?

Jeg har sørget for at jeg leverer kvalitetsapp og fokuserte først for å gi verdi til brukerne. Jeg har også laget landingsside for å bygge tillit hos brukerne. Forretningsmodellen min er enkel: appen tilbyr en 2-ukers prøveperiode med alle funksjonene gratis, siden jeg ikke vil legge inn annonser i appen. Etter at prøveperioden er over, må brukeren kjøpe fullversjonen for å fortsette å bruke appen.

Jeg ville være takknemlig hvis du kunne gi meg noen råd og ærlige tilbakemeldinger om appen.

Link til appen: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.veaware.photosmap

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Kanskje det kunne latt seg gjøre å dele bildebibliotek med andre? Midlertidig eller permanent. Helt eller delvis. Er man f.eks. et par på reise, har man sikkert to telefoner som det tas bilder med. Eventuelt brukes det fotokameraer i stedet, eller i tillegg .. Får man lastet opp bilder fra minnekort forresten?

Sikkert mange muligheter her. Og det er vanskelig å vite hva folk ønsker seg på forhånd. Markedet for apper var mettet for mange år siden. Og brukerne er blitt vant til at det meste er gratis. Skal man tjene penger på apper trengs en knallgod ide, mye/noe markedsføring og en god porsjon flaks.

Ha fortsatt lykke til med appen! 🙂

Lenke til kommentar
Veaware skrev (5 timer siden):

Har du noen ideer om hva slags funksjonalitet jeg kan legge inn i appen for å gjøre den mer attraktiv for brukerne?

Altså det er en artig ide og det finnes sikkert brukerbase for den appen, men hvor mange er villige til å betale for det? Det er et problem jeg ikke tror du kan løse ved å legget til mer funksjonalitet, det er et problem med selv konseptet. Det er ikke appen, men bussniss modellen jeg har et problem med. Det er en grunn til at de aller fleste apper er "gratis" og at brukeren er produktet som utvikleren selger videre til andre selvskaper (om det er i form av brukere å pushe reklame til eller samle inn data om).

Jeg kan se for meg at det vil kan være et marked for dataen appen din vil produsere. Et stort bibliotek av geotaggede bilder er vel gull for en del maskinlæring, men det er jo litt problematisk å samle inn all denne dataen.

Lenke til kommentar

Jeg har ikke installert appen på telefonen, men jeg har sett videoen du har lagt ut på Youtube og lest hva som er skrevet om appen på Google Play og vil anbefale deg å få hjelp med gramatikk og rettskrivning.

Forslag:

Om denne appen
Norsk

Utforsk og organiser bildene dine geografisk med Photos Map - en enkel og smart måte å geotagge, gruppere og administrere bildene dine på!

Engelsk
Explore and organize your photos geographically with Photos Map - a simple and smart way to geotag, group, and manage your photos!

 

Nøkkelegenskaper
Norsk
★ Se hvor du har tatt bildene dine på et kart
★ Geotagg bilder uten stedsmerke
★ Grupper bilder etter besøkte land, steder eller album

Engelsk
★ View where you've taken your photos on a map
★ Geotag photos without location tags
★ Group photos by visited countries, places, or by album

 

Angående nytteverdien i appen så ser jeg ikke det store, men det kan være andre der ute som liker appen og gjør det 🙂 

Stå på! 

Lenke til kommentar

Nå bruker jeg iPhone, så kan ikke teste appen selv. Men bare lurer på ut ifra det som står om appen, hva er forskjellen på denne appen og Google Photo? 🤔 Det er vel første spørsmålet jeg ville stilt megselv om jeg vurderte appen.
 

Jeg bruker Google Photos idag og har hatt et interaktivt kart som viser hvor bildene er tatt og mulighet til å legge inn geotagging på bilder jeg har lastet opp tidligere tatt med vanlige kamera i mange år.

Google Photo kommer vel også forhåndsinstallert på de fleste Android-mobiler? Eller? Så du må vel finne en måte som gjør det mer verdt å bruke (og betale for) din tjeneste enn Google Photos.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...