Gå til innhold

Koble dobbel endevender


Anbefalte innlegg

Hei! 

Sliter veldig med å koble en dobbel endevender. 

Jeg har 1 single endevender i første etasjen forran trappen med en dobbel endevender på toppen i andre etasje, den dobble endevenderen skal brukes til å skru av/på lyset i trappen samt gangen oppe 1 bryter til hver. Lyset i gangen skal igjen kobles til en dobbel endervender for samme scenario til 3dje etasje.

Er det noen som har peiling på hvordan jeg ska gjøre det?  Er i Nederland der man har lov til å koble selv. Er flere uker ventetid på elektrikker så vil gjerne gjøre det selv nå

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei Lys i trappen = 1 single endevender + den dobbelte endevenderen

Lys i gangen =  1 endevender og den andre delen av den dobbelte endevenderen

Så 2 forskjellige lys grupper. Har lagt ledningene og det funka med 2 endevenderen, det er bare det å koble dem in på den doble endevenderen jeg sliter med for en eller annen årsak, hvor kablene går

Lenke til kommentar

Sliter med dette fremdeles så prøver igjen.

Før var det koblet slik bare at det var 2 slike endevendere side ved side der en var koblet til en endevender nede, og den andre ved trappen til 3dje etasje, det funket uten noe problem

men nå vil jeg ha en dobbel endevender der i stedet for 2 single og jeg klarer ikke å få det til å fungere.

nå har jeg 4 svarte ledninger og 2 brune + 1 live fra sikringskapet

 

 

1857782573_Koblingsskjemaforendevender.jpg.9165be3d573a29072095b5267a926ef2.jpg

Men nå som sagt har jeg en slik i stede

 

kobler di svarte på trekantene, men kjører jeg live nederst på L og begge dei andre på L på toppen?

w937h1200.gif.802e54fc3b791a9d53814118c84fa827.gif

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...