Gå til innhold

Anbefalinger til Mauritius


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Selv synes jeg øya er litt pregeløs. I regionen er La Reunion mer spennende og variert og Seychellene har penere strender. Det er også en øy hvor turismen ikke er for dominerende så det er ikke turisttilbud eller tilpassing til turister overalt. Valgte derfor å bo på resorter med både god mat og masse aktiviteter så jeg har bodd på begge Club Med på øya. La Plantation D’Albion som ligger langst syd var veldig bra. 

Å dra på en skikkelig tur med katamaran er et must. Fx til øyene nord for Mauritius. Når man kommer seg ut på åpent hav er det godt mulig å få flyvefisk og delfiner som følger båten.

Høsten er best for å dra dit. I desember begynner regnsesongen med varmt og klamt vær.

Lenke til kommentar
robertaas skrev (På 5.3.2023 den 21.46):

Selv synes jeg øya er litt pregeløs. I regionen er La Reunion mer spennende og variert og Seychellene har penere strender. Det er også en øy hvor turismen ikke er for dominerende så det er ikke turisttilbud eller tilpassing til turister overalt. Valgte derfor å bo på resorter med både god mat og masse aktiviteter så jeg har bodd på begge Club Med på øya. La Plantation D’Albion som ligger langst syd var veldig bra. 

Å dra på en skikkelig tur med katamaran er et must. Fx til øyene nord for Mauritius. Når man kommer seg ut på åpent hav er det godt mulig å få flyvefisk og delfiner som følger båten.

Høsten er best for å dra dit. I desember begynner regnsesongen med varmt og klamt vær.

Takker for info Robert 🙂

Det blir i tilfelle i januar neste år.

Har du noe erfaring med Flic en Flac på vestkysten ?
Har funnet en pakke med fly og hotell som frister.
Emirates fra Athen via Dubai og et tre stjerners hotell på stranden.
Ser helt greit ut, jeg er ikke så kravstor.
Det er mest for å komme seg bort til et varmere sted enn her på Kreta i januar 🙂
 

Endret av Frank Olsen
Lenke til kommentar
  • ilpostino endret tittelen til Anbefalinger til Mauritius
  • 2 uker senere...
Frank Olsen skrev (På 9.3.2023 den 19.43):

Takker for info Robert 🙂

Det blir i tilfelle i januar neste år.

Har du noe erfaring med Flic en Flac på vestkysten ?
Har funnet en pakke med fly og hotell som frister.
Emirates fra Athen via Dubai og et tre stjerners hotell på stranden.
Ser helt greit ut, jeg er ikke så kravstor.
Det er mest for å komme seg bort til et varmere sted enn her på Kreta i januar 🙂
 

Jeg leide en 3 roms leilighet i Flic en Flac med svømmebasseng i et leilighetkompleks for omtrent 20 år siden, før Chikungunya feber, via mygg, kom. Noen gode lokale strender. Mauritius har ulike prisnivå, tidligere var det bare de dyre man fant via internet eller reisebyrå.

Var praktisk med leiebil for dagsturer, litt rotete trafikkbildet med venstrekjøring. Går også busser.

Veldig bra for snorkling, gjelder det meste av øya. God mat. Greit øl.

 

 

 

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
linux-fan skrev (1 time siden):

Jeg leide en 3 roms leilighet i Flic en Flac med svømmebasseng i et leilighetkompleks for omtrent 20 år siden, før Chikungunya feber, via mygg, kom. Noen gode lokale strender. Mauritius har ulike prisnivå, tidligere var det bare de dyre man fant via internet eller reisebyrå.

Var praktisk med leiebil for dagsturer, litt rotete trafikkbildet med venstrekjøring. Går også busser.

Veldig bra for snorkling, gjelder det meste av øya. God mat. Greit øl.

 

 

 

 

 

Takk skal du ha linux-fan 🙂

Ja jeg tenker å leie bil et par-tre dager for å se oss om.
Venstrekjøring skal gå greit, har kjørt en del i England 🙂

 

Endret av Frank Olsen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...