Gå til innhold

iMessage satt fra tlfnr til iCloud-adresse av seg selv


Anbefalte innlegg

Hei

imessage på konas iPhone har ifølge henne blitt satt over til iCloud-adressen hennes uten at hun har gjort noe aktivt. Inne på iMessage-innstillingene står «tannhjulet» og jobber og får ikke kontakt med telefonnummeret. Hvordan kan sånt skje av seg selv? Kan hun ha gjort noe annet på telefonen som kan ha forårsaket dette? 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Abrakadabra1 skrev (På 26.2.2023 den 21.03):

imessage på konas iPhone har ifølge henne blitt satt over til iCloud-adressen hennes uten at hun har gjort noe aktivt.

Gjelder dette for avsender- eller mottakeradressen? Jeg har sett dette et par ganger selv, både hos meg selv og hos andre, uten at jeg har skjønt hvorfor, men det har aldri vært noe problem å få satt det tilbake. Forsøk med å slå av iMessage, restart telefon, og aktiver iMessage på nytt.

Lenke til kommentar
zanta skrev (1 time siden):

Gjelder dette for avsender- eller mottakeradressen? Jeg har sett dette et par ganger selv, både hos meg selv og hos andre, uten at jeg har skjønt hvorfor, men det har aldri vært noe problem å få satt det tilbake. Forsøk med å slå av iMessage, restart telefon, og aktiver iMessage på nytt.

Avsender-adressen. Hun mener det bare skjedde av seg selv. Jeg har gått inn på iMessage-innstillingene og ser at koblingen til telefonnummeret bare står og jobber, den klarer ikke å koble seg på. Jeg synes det er rart at en slik setting, som har fungert i 5-6 år plutselig er endret uten at hun har gjort noe, som hun sier. Jeg er mest interessert i hvordan feilen har oppstått.

Lenke til kommentar

Kan være mangt,noe æ har lest opp etter å ha opplevd det..

kan være kl.slett på telefonen har vært feil, serverfeil hos Apple, uten dekning lengre perioder, noe feil med kontaktene dine, andre Apple enheter som bruker iMessage.

Men i mine tilfeller så var eneste grunn æ kunne tenke mæi der og da var iOS oppdatering og eSIM...  eSIM måtte man gjøre noe aktivt sjøl, samme egentlig med oppdatering, men er kanskje noe man ikke tenker på når man bare trykker "ok" på varsel..

 

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...