Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
oddeh skrev (12 minutter siden):

Er du eneste bruker? I så fall bare å kjøre på.

ja, en husholdning. 

Bokser som finnes: injector, 8-port switch og ruter. Isåfall må jeg forlenge kabelene for å få dem slik at det blir bedre dekning, samtidig som jeg har lyst til å bytte ruter. 

Jeg må rette meg inn, det er ikke betongdekning.

Lenke til kommentar
Svein M skrev (2 minutter siden):

Jeg vet ikke mye om dette, men hvorfor er det 8-port switch.

Slik jeg kjenner det så er rekkefølgen inntak hus til router, også alle brukerene kobles til routeren enten kablet eller trådløs.

Mesh system er er et alternativ til å bruke router.

Dette er tydeligvis en eldre ruter som kun har en inngang for internett, og en til strøm. Det er ikke den vanlige typen der det er flere inntak med gulfelt.

Jeg tror 8-port switch har vært pga parabol. Men den virker allikevel ikke, dermed fjernet jeg fra 8-port switch. 

Jeg har selv en asus ruter som jeg skal bytte til, så skal jeg se om jeg få sving på internett forbindelsen. 

Faktum er at jeg har erfart to ganger til at wifi blir vekke, og har igjen måtte avinnstallere wifi på pc. Men har fått på nye igjen ved at jeg har restartet maskinen. Så det er åpenbart noe med gamle ruter boksen som fører til det. Fordi jeg har aldri erfart det forut. 

Men jeg må ha lang ledning som jeg kan strekke opp til hovedetasjen slik at ruteren er lettere tilgjengelig.

Lenke til kommentar

Jeg har opplevd litt problemer med WIFI-kort på på PC, både med USB og PCIe. Så det kan være på PC siden også som gjør at en mister forbindelsen eller at der er forsikelser. Nye kort er vel WI-FI 6 eller WI-FI 5, mens litt eldre kort er WI-FI 4 som er litt utdatert om ruteren ikke er like gammel.

Endret av Svein M
Lenke til kommentar
Svein M skrev (33 minutter siden):

Jeg har opplevd litt problemer med WIFI-kort på på PC, både med USB og PCIe. Så det kan være på PC siden også som gjør at en mister forbindelsen eller at der er forsikelser. Nye kort er vel WI-FI 6 eller WI-FI 5, mens litt eldre kort er WI-FI 4 som er litt utdatert om ruteren ikke er like gammel.

nå har jeg fjernet splitter og gamle ruteren til min egen. Nå gjenstår det å se hvordan det fungerer. Spent er jeg. 

wifi kortet var kun en liten digresjon med antagelser fra meg. Nå er det ruteren som er hovedfokus fordi det er andre som også benytter wifi her og de har plagdes med internett forbindelsen. 

Oppdaterer siden i løpet av kort tid. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...