Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Max 60hz og 60fps


Anbefalte innlegg

Har byttet ut min gamle PC som hadde DVI tilkobling til min skjerm (BenQ 24" LED XL2430T), ny pc har bare HDMI ut fra skjermkort .

Da får jeg bare 60hz i 1920x1080 og 60 fps.

På visse oppløsninger klarer jeg få til 120hz, sjekket alt av skerminnstillinger og kan bare stille fra 60hz og nedover.

HDMI kabel mellom pc og skjerm er av gammel årgang jeg hadde liggende, kan dette være problemet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
TheKims skrev (25 minutter siden):

To run the XL2430T at 120 or 144Hz, you need to use DVI or DisplayPort; one of each connector is provided. If you have HDMI sources, there are two inputs accommodating up to 60Hz. 

Så du må enten bruke DVI eller Displayport for å få 144Hz.

Så da må jeg ha en overgang fra HDMI til DVI eller HDMI til DisplayPort, hvilke er best?

 

84-7014_xl_1.jpg

Lenke til kommentar

Jeg tror ikke det går med adapeter. Grunnen er at dvi-d som støtter 120Hz bruker dual-link, de sender på en måte over to linjer. Mens HDMI har ikke dette dual-link opplegget, så du får bare single-link på dvi-d om du bruker adapter fra HDMI. Single-link dvi er begrenset til 1920x1200 @ 60 Hz.

Flere slike adapter markedsføres som dual-link men de har ikke noe plass å hente signalet fra på HDMI, om det ikke er et aktivt adapter.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
TheKims skrev (2 timer siden):

Har du ikke Displayport på monitor og GPU? Hvilken GPU er det du har?

Det er et RTX 3070Ti, etter nærmere kikk så er det vel DisplayPorter på dette,det så ut som alle var HDMI ved første kikk.

Men da trenger jeg en DisplayPort kabel?

Er det forskjellige generasjoner av disse også slik som HDMI?

Lenke til kommentar
3l33t3 skrev (8 minutter siden):

Det er et RTX 3070Ti, etter nærmere kikk så er det vel DisplayPorter på dette,det så ut som alle var HDMI ved første kikk.

Men da trenger jeg en DisplayPort kabel?

Er det forskjellige generasjoner av disse også slik som HDMI?

Ja, men skjermen din er vel Displayport 1.2 slik at det holder med en versjon 1.2 kabel også. Du kan bruke høyere versjon om du vil.

DisplayPort - Wikipedia

Lenke til kommentar
3l33t3 skrev (5 minutter siden):

Det er et RTX 3070Ti, etter nærmere kikk så er det vel DisplayPorter på dette,det så ut som alle var HDMI ved første kikk.

Men da trenger jeg en DisplayPort kabel?

Er det forskjellige generasjoner av disse også slik som HDMI?

Ja det er forskjellig generasjoner på Displayport også. Mest vanlige i dag er 1.4, men 1.2 vil også fungere for 1080P 144Hz. 

Lenke til kommentar
Laserbeam (tidligere Sarcoex) skrev (På 15.2.2023 den 22.00):

For mer enn 144fps (på en 144hz monitor) i CS GO prøv å gå inn i instillinger på selveste spillet og skru av VSync / Vertical Sync.
Evt også i Nvidia Kontrollpanel:

  Vis skjult innhold

bilde.png.f5fe59588956f64556093ed9f6173745.png

 

Dette fungerte, takk for tips👍

 

takk.jpg

Endret av 3l33t3
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...