Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

hvorfor kan vi ikke ha kjærlighet?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvorfor mener du vi ikke har kjærlighet?

Verden er full av kjærlighet. Noen ganger har personer personlige barrierer som hindrer dem å være åpen for dette. Det kan være angst, manglende sosial forståelse, sykdom - og mye annet. Mye kan løses ved å jobbe selv med disse tingene. Da vil man få et mye rikere liv. Dessverre er det mange som lukker øyne og øre for selvkritikk og velger heller å bruke energien på å kritisere verden utenfor; fordi man føler man "ikke slipper inn". Da stagnerer ofte alt - og det blir mye vanskeligere å være åpen for, nettopp kjærlighet.

Men kjærlighet finner du over alt. 

Til og med her og nå!
Jeg velger å bruke min fritid på å svare på ditt innlegg, fordi jeg bryr meg om alle medmennesker - uansett om jeg kjenner dem eller ikke. Så kanskje; det kan hjelpe. Kanskje ikke. Men det er opp til deg. :) Uansett; er også disse ord skrevet med kjærlighet. Selv om det nå ble i overkant klissete og klisjefylt etter min smak. 😅

  • Liker 1
  • Hjerte 5
Lenke til kommentar
Gjest 94903...17c
Milhouse85 skrev (På 11.2.2023 den 22.45):

Hvorfor mener du vi ikke har kjærlighet?

Verden er full av kjærlighet. Noen ganger har personer personlige barrierer som hindrer dem å være åpen for dette. Det kan være angst, manglende sosial forståelse, sykdom - og mye annet. Mye kan løses ved å jobbe selv med disse tingene. Da vil man få et mye rikere liv. Dessverre er det mange som lukker øyne og øre for selvkritikk og velger heller å bruke energien på å kritisere verden utenfor; fordi man føler man "ikke slipper inn". Da stagnerer ofte alt - og det blir mye vanskeligere å være åpen for, nettopp kjærlighet.

Jeg kjenner på den situasjonen selv.
Jeg ønsker kjærlighet, men tror jeg har en ganske kraftig barriere som hindrer meg å være åpen for det.

I dag fikk jeg muligheten å treffe ei jeg har chattet med. Jeg var litt nølende, kanskje litt redd.
Skrev til henne at jeg ennå hadde litt arbeid å gjøre (selv om jeg hadde fri), men at vi muligens kunne treffes for kaffe senere om noen timer. Jeg har lyst å treffe henne, men samtidig har jeg ikke lyst å treffe henne nå.
Jeg har vært alene for så lenge at det sikkert har bidratt til å skape den barrieren som stoppet meg.

Anonymous poster hash: 94903...17c

Lenke til kommentar
Gjest 94903...17c skrev (5 minutter siden):

Jeg kjenner på den situasjonen selv.
Jeg ønsker kjærlighet, men tror jeg har en ganske kraftig barriere som hindrer meg å være åpen for det.

I dag fikk jeg muligheten å treffe ei jeg har chattet med. Jeg var litt nølende, kanskje litt redd.
Skrev til henne at jeg ennå hadde litt arbeid å gjøre (selv om jeg hadde fri), men at vi muligens kunne treffes for kaffe senere om noen timer. Jeg har lyst å treffe henne, men samtidig har jeg ikke lyst å treffe henne nå.
Jeg har vært alene for så lenge at det sikkert har bidratt til å skape den barrieren som stoppet meg.

Anonymous poster hash: 94903...17c

Hva er det verste som kan skje? 


Det er alltid hyggelig å møte nye mennesker. Uansett. Bare ha så lave forventinger som du kan. Er du mann, er det absolutt beste tipset jeg kan gi deg i møte med damer: Still spørsmål, mange spørsmål. Hva jobber du med? Trives du? Er det det som er drømmejobben? osv... og lytt aktivt, still spørsmål relatert til det hun sier - og ikke stress, men bruk god tid å lytte aktivt og gi henne rom til å prate. :)

Så er det alltid lurt å gi en myk, ledig "formel" klem når dere sier hei. Men med litt avstand, bare ta ut hånda forsiktig når du ser henne,  det gir et tydelig signal om at du ønsker å hilse med en lett klem. Og hvis kaffen smakte, så avslutter du med en bittelitt varmere klem. Men; noen ganger - dersom kjemien ikke sitter. Er det helt innafor å bare si takk for kaffen og rusle i vei. 

Det trenger jo ikke vare så lenge heller... 20 min er mer enn nok det. Dere har allerede skapt et godt inntrykk av hverandre på den tia, så kan dere ta resten på chat om dere føler for det. 

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Gjest 94903...17c
Milhouse85 skrev (44 minutter siden):

Hva er det verste som kan skje? 


Det er alltid hyggelig å møte nye mennesker. Uansett. Bare ha så lave forventinger som du kan. Er du mann, er det absolutt beste tipset jeg kan gi deg i møte med damer: Still spørsmål, mange spørsmål. Hva jobber du med? Trives du? Er det det som er drømmejobben? osv... og lytt aktivt, still spørsmål relatert til det hun sier - og ikke stress, men bruk god tid å lytte aktivt og gi henne rom til å prate. :)

Stille mange spørsmål er visstnok flere som råder introverte.
https://introvertdear.com/news/7-dating-tips-for-introverts-who-are-tired-of-being-single/

Men det jeg føler for er barrieren nå er den dørstokkmila. Mote meg opp til å dra møte henne når jeg egentlig bare vil være hjemme.

Anonymous poster hash: 94903...17c

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...