Gå til innhold

Restarte mobilen ofte for å tømme minnet


Anbefalte innlegg

Fikk verken inn samtaler eller det å ringe ut. Eller å motta videosamtaler.Hvorfor egentlig når jeg måtte restarte mobilen på mandag og i dag tidlig? Vanligvis gjør jeg det en gang i uken men nå begynner jeg å lure. Telefonen er ikke en gang 2 år gammel. Må jeg kjøpe en ny. Har brukt mye youtube i natt så kanskje det var problemet 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
tsetsefluen skrev (1 time siden):

@NoBoHar ikke installert nye apper i det siste. Gav opp og kjøpte meg en Samsung S23 istedet 

Kan være at telefonen er infisert med noe som spiser minne også.

Ville nok ha forsøkt en ‘Reset to factory defaults’ for å se om problemet da ble borte før jeg kjøpte meg en ny telefon men Hey! That’s just me 🫢

Grattis med ny telefon! 👍💐

Lenke til kommentar

Trenger vel ikke foreta omstart? Klarer seg vel å stoppe kjørende apper fra appoversikten, også starte de på nytt? Jeg gjør dette ofte med Firefox som virker å være ustabil på Android. På Motorola åpner man listen over kjørende apper med høyre touchtasten nederst, når man står på hjemmeskjermen .. For Samsung er det muligens midterste knappen i stedet, men jeg er ikke sikker.

I tillegg bør man kontrollere hva som finnes av aktive bakgrunnsprogrammer. Dette finner man ut av ved å rote rundt i Settings/Innstillinger også Applications/Apper eller noe i den dur.

EDIT: Trodde dette var noe alle gjorde jeg .... Aldri hørt om at regelmessig omstart av smartelefon er nødvendig.

Endret av nightowl
Lenke til kommentar
nightowl skrev (33 minutter siden):

Trenger vel ikke foreta omstart? Klarer seg vel å stoppe kjørende apper fra appoversikten, også starte de på nytt?

For å sitere fra linken om Memory leak som jeg la inn i første posten min;

Sitat

When a program gets executed, it uses memory. In some cases, a poorly-written program may incorrectly manage the memory that has been given to it. As a consequence, the memory that was actually supposed to be reused after the program has finished its job cannot be accessed again. This is known as a memory leak.

- Det holder mao. ikke å lukke appen når verken appen eller OS-et har kontroll på det; for OS-et ser det ut som at minnet er i bruk mens appen ikke har oversikt over at den har brukt minnet 👻

Sitat

One of the most common reasons for memory leaks is the program not giving its memory back after it has finished execution. 

Memory leaks may result in several issues such as degradation of performance and systems being unresponsive.

 

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...