Gå til innhold

Dragon Age: Dreadwolfs kampsystem angivelig inspirert av God of War


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dragon Age har dessverre vært en elendig håndtert IP fra starten av.

Jeg tror sjelden jeg har hatt større interesse for grunnkonseptet i en spillserie. Mørk fantasi med ekstremt spennende eksistensielle filosofiske spørsmål i bunn. For eksempel hele historien bak «The Maker», «The Golden City» og opprinnelsen til darkspawn.

Men de har virkelig gjort sitt beste for å forkludre det som en gang virket som et forholdsvis jordnært og autentisk univers. Hele konseptet med rød lyrium osv. er så dumt at man nesten ikke klarer å tro det.

Og divergensen i spillestil, grafikk og generell tone fra spill til spill er så stor at det like gjerne kunne vært helt forskjellige spillserier. Det oppleves så ekstremt lite gjennomtenkt og kortsiktig planlagt. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

IP'en de skapte med Origins var fantastisk, og de opprettholdt denne godt i 2'ern synes jeg. Mens i Inquisition virket hele visjonen rundt universet litt lost. Andre writers kanskje?

Hva gameplay angår dog, så forsøker de å finne opp hjulet på nytt hver gang de lager et nytt spill. De originale fansene vil ha tilbake party management og semi turnbased, mens nyere fans vil ha et action RPG. Sistnevnte er jo garantert retningen de går, siden de prioriterer konsoll/gamepad gameplay.

La oss håpe de i hvert fall kommer på sporet igjen med historie og karakterer, også får det heller være at gameplay sannsynligvis blir glatt og overforenklet.

Lenke til kommentar
Elgen-Hansi skrev:

IP'en de skapte med Origins var fantastisk, og de opprettholdt denne godt i 2'ern synes jeg. Mens i Inquisition virket hele visjonen rundt universet litt lost. Andre writers kanskje?

Hva gameplay angår dog, så forsøker de å finne opp hjulet på nytt hver gang de lager et nytt spill. De originale fansene vil ha tilbake party management og semi turnbased, mens nyere fans vil ha et action RPG. Sistnevnte er jo garantert retningen de går, siden de prioriterer konsoll/gamepad gameplay.

La oss håpe de i hvert fall kommer på sporet igjen med historie og karakterer, også får det heller være at gameplay sannsynligvis blir glatt og overforenklet.

David Gaider på alle spilla, han jobber ikkje lenger i Bioware nå så dette spillet blir nok anderledes. Enig i at Origins var fantastisk, 2ern var elendig i mine øyne men hadde sine øyeblikk, Inquisition syns eg var bra
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...