Gå til innhold

Program for styrketrening med begrenset utvalg av treningsutstyr?


Anbefalte innlegg

Jeg ønsker å få til korte men effektive styrketreningsøkter. Det blir å trene hjemme, så må utnytte det jeg har av utstyr for å få gjennomført øktene.

Jeg har gjennomført Funkygines Bootcamp noen ganger da det er tungt og krever lite utstyr for å gjennomføre.

Håper noen tar utfordringen i å lage et program basert på det jeg har tilgjengelig av utstyr så jeg kan komme i gang med styrketrening.

Etter å ha vært en runde på finn har jeg nå følgende utstyr til å hjelpe meg i gang, men det hjelper lite uten å få noe system i treningen med riktige øvelser.

Abilica Power Tower

10 og 15 kg manualer. Ble hentet billig på finn for noen måneder siden for å gjennomføre bootcampen jeg linket til tidligere.

Plyo Box

12, 16 og 20 kg Kettlebell

Romaskin

I tillegg er tanken å få inn noen strikk om ikke så lenge, og muligens en benk og justerbare manualer på sikt. Men før jeg gjør en så kostbar investering må jeg bevise for meg selv at jeg klarer å trene jevnt over tid med det jeg alt har tilgjengelig.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
Videoannonse
Annonse

Ja har sett på den, men ble ikke helt overbevist. Husker ikke helt hvorfor akkurat nå 😅

Er blitt stor fan av Mark Wildman etter å ha sett en del av han på YT. Men kostnaden på programmene han selger er helt absurd og dermed ikke aktuelle for min del.

For å komme i gang kjørte jeg S&S i februar og mars. Egentlig bare for å få brukt kettlebell litt å få kroppen i gang. Nå er tanken å gå løs på DFW Remix fremover, se hvordan det går. 

Lenke til kommentar

Jeg anbefaler deg å teste ut ChatGPT til å generere programmer. Jeg spurte dette:

Quote

Kan du lage noen treningsprogrammer som tilsvarer programmene til Mark Wildman?

Og fikk dette som svar:

Quote

Selvfølgelig! Mark Wildman er en anerkjent trener innenfor kettlebell og funksjonell trening, så jeg kan absolutt hjelpe deg med å lage noen treningsprogrammer som tilsvarer hans metoder og prinsipper.

Først og fremst, for å kunne lage de beste programmene for deg, må jeg vite litt mer om dine treningsmål, erfaring og nåværende treningsnivå. Men generelt sett vil Mark Wildmans programmer inneholde øvelser som kettlebell swings, goblet squats, cleans, presses, snatches, turkish get-ups og mange flere. Disse øvelsene vil bli utført med ulike kettlebell-vekter og repitisjonsordninger, avhengig av programmet og intensiteten.

Her er et eksempel på et treningsprogram basert på Mark Wildmans metoder for en person med litt erfaring med kettlebells:

Dag 1:

  • Kettlebell swing: 3 x 10 reps
  • Goblet squat: 3 x 8 reps
  • Kettlebell press: 3 x 6 reps
  • Turkish get-up: 2 x 3 reps per side

Dag 2:

  • Kettlebell clean: 3 x 8 reps per side
  • Kettlebell snatch: 3 x 5 reps per side
  • Kettlebell row: 3 x 10 reps per side
  • Farmer's carry: 2 x 50m

Dag 3:

  • Kettlebell swing: 3 x 15 reps
  • Kettlebell front squat: 3 x 6 reps
  • Kettlebell push press: 3 x 5 reps per side
  • Kettlebell snatch: 3 x 8 reps per side

Merk at dette er et eksempel på et program og at det kan justeres etter dine spesifikke mål og behov. Det er også viktig å sørge for at du har riktig teknikk og kroppskontroll før du starter med øvelsene, og å gradvis øke intensiteten og vekten etter hvert som du blir sterkere og mer erfaren. Det kan også være lurt å variere programmene dine over tid for å unngå plateauer og opprettholde fremgangen.

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...