Gå til innhold

2-player Coop puzzle på PC?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 3 uker senere...
Marinade87 skrev (På 29.1.2023 den 22.04):

Vi har spilt: A way out, It takes two, Portal 2. Holder på med "We were here"-serien.

Men vi lurer på om det finnes flere spill i litt samme type sjanger. Spill hvor man må stoppe, tenke litt, og kommunisere for å løse problemer. Noen som har flere forslag?

Var også på jakt etter coop-tips. Kun spilt gjennom Portal 2 av de du nevner. Var jo veldig bra, med passelig vanskelighetsgrad, vs. behøver ikke noe som er spesielt vanskelig. Hvilket vil du anbefale sterkest av de andre du nevner her? Og har du/dere funnet noe annet bra? Et annet vi har spilt litt er Deeprock Galactic. Bra coop-opplegg, men kommer nok til å droppe det videre, litt repetitivt.

Nå er vel vi litt eldre enn deg/dere, men vi har jo også hatt det mye moro med klassikeren Doom, hvor det i tillegg til deathmatch er laget til coop-funksjonalitet, f.eks. via Zandronum.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Takk for flere forslag, jeg skal sjekke de ut og se om de kan være noe for oss.

General Sniff skrev (På 21.2.2023 den 10.14):

Var også på jakt etter coop-tips. Kun spilt gjennom Portal 2 av de du nevner. Var jo veldig bra, med passelig vanskelighetsgrad, vs. behøver ikke noe som er spesielt vanskelig. Hvilket vil du anbefale sterkest av de andre du nevner her? Og har du/dere funnet noe annet bra? Et annet vi har spilt litt er Deeprock Galactic. Bra coop-opplegg, men kommer nok til å droppe det videre, litt repetitivt.

Nå er vel vi litt eldre enn deg/dere, men vi har jo også hatt det mye moro med klassikeren Doom, hvor det i tillegg til deathmatch er laget til coop-funksjonalitet, f.eks. via Zandronum.

Spillene du nevner er jo ganske action og skillbaserte der det gjelder å mestre både fightingen og bevegelse av karakterene.

Hvis det er slike spill dere liker så tenker jeg at "It takes two" kanskje er den som er mest actionfylt og gir frihet til å bevege karakterene osv. "A way out" er litt mer lineært og noe jeg vil da foreslå på andreplass. Det er litt som en actionfilm man skal spille seg gjennom med cinematics, cutscenes og scener man spiller seg gjennom. Men mye action her også.

Egentlig vil jeg nesten plassere begge disse spillene i en helt egen sjanger som ikke kan sammenlignes med noe annet jeg har spilt før. Det er noe helt nytt som ikke har dette "If you have played one them, you have played them all"-preget som mange spillsjangre har. Begge har samme utvikler, og de skal ha creds for å være veldig innovative, og jeg venter spent på om de planlegger flere spill fremover. Anbefaler begge spillene.

 

We were here-serien er litt mer slow paced puzzle. Det er ingen "action" med løping, hopping og skyting om man er ute etter det. Det handler mer om å knekke koder, gjøre ting i en viss rekkefølge. Typisk så havner man i hver sitt rom der den ene må gi informasjon til den andre og omvendt for å løse puzzlet sammen. Man må ha litt tålmodighet og være innstilt på at man av og til står litt fast før man skjønner hva man skal - det er litt av poenget. Man må stoppe, tenke, gruble, eksperimentere og ha tungen rett i munnen.

Jeg synes de 3 siste er best (we were here "too", "together" og "forever") fordi her er coopen slik at begge deltar like mye i spillet. Den første er også bra, men er litt kort samt at det i hovedsak bare én av spillerne som løser oppgavene. Den andre er mer en assistent for hovedspilleren.

Alle disse var bra, men som nevnt, det er mest hjerne og ikke så mye action.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...