Gå til innhold

La oss diskutere dagligvareprisene

Gjest Slettet-Lk8eL7iw

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Kilopris 133,33 kr er veldig billig ja. Men det er Putin-Russland-Mendolez-Freia så da står jeg over og sender heller beløpet til Ukraina. Og sparer de grammene på badevekta.. Bra for meg, bra for verden. :)

Edit: Jeg fant en annen Freia med 190 gram til 20 kr: 105,26 kr/kg. Når noen først driter i krigsforbrytelser så vil jeg i hvert fall at Freia skal tjene minst mulig.

Endret av Simen1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Simen1 skrev (12 minutter siden):

Kilopris 133,33 kr er veldig billig ja. Men det er Putin-Russland-Mendolez-Freia så da står jeg over og sender heller beløpet til Ukraina. Og sparer de grammene på badevekta.. Bra for meg, bra for verden. :)

jojo, fins mange grunner til å droppe sjokoladen, sjøl har jeg egentlig trappet ned og spist minimalt av denslags et par måneder. men suget er der.. 😋 og nå slo det til :p

Skrevet

just for reference

Sitat

Mondelez har vært gjenstand for kritikk og boikott fordi selskapet fortsetter sin drift i Russland, noe som har ført til at de har blitt svartelistet av Ukraina. Virksomheten i Russland fortsetter å produsere og selge lokale merkevarer som Alpen Gold, Milka og Oreo for det russiske markedet, men har stoppet ny kapitalinvestering og import/eksport av ferdigvarer fra og til Europa. Det har vært diskusjoner og rapporter om at virksomheten i Russland ville skilles ut fra resten av selskapet, men Mondelez har valgt en omorganisering av den russiske delen for å operere mer uavhengig, heller enn en fullstendig uttredelse. 

siden næringsmidler ikke er sanksjonert av EU, så fortsetter de kan man mistenke.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...