Gå til innhold

Cruz Bagasjeboks - Nøkler


Anbefalte innlegg

Hei dere,

 

Kjøpte i høsten 2022 en Bagasjeboks og en plattform til hengerfeste fra Thansen. 

I en stresset småbarns hverdag, har vi selvfølgelig klart å sumle bort nøklene til begge - (Ja helt idiotisk) Men selv om Thansen er imøtekommende, og prøver å finne nøkkel på deres reservelager - så finner de ingen som passer vår modell som vi har kjøpt av dem. 

Altså numrene stemmer ikke overens - jeg har selvfølgelig ikke gjort noen endringer eller tilpasninger på den. Nå får jeg ikke lengere svar fra Thansen på mine henvendelser, og jeg har også prøvd å skrive mail til fabrikanten av disse boksene (Cruzbenz Italia) heller ikke her får jeg svar. 

Har jeg noen rettigheter her - ville jo anta at selger må ha reservedeler på lager - el. i det minste ha et forslag til en løsning på problemet? El. må man nå bare kaste en 7200,- dyr innvestering i søpla på grunn av nøklene? 

Vil gjerne presisere slik at der ikke blir noen kommentarer rundt dette - jeg forventer selvfølgelig ikke at Thansen ikke skal dekke kostnadene - jeg betaler selvfølgelig for nye nøkler og annet som må til for å løse problemet ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nøklar er eigentleg ikkje reservedelar sidan dei i utgangspunktet skal være spesialtilpassa til kvar enkelt lås. At det i det heile tatt er ein muligheit å snuble over ein ekstranøkkel som passer i din boks (og då sikkert også mange andre sin boks) er litt kritikkverdig sjølv om det nok ikkje er heilt uvanleg.

Det sagt så er det sjølvsagt noko anna om du har funnet fram og oppgitt kodinga på din lås. Då burde det være ein smal sak for produsenten å file opp ein ny nøkkel med lik koding.

 

Spørsmålet er om du skal bruke energien din på å fikse dette sjølv. Om du tek kontakt med ein låsesmed så kan det være at dei klarer å dirke opp låsen slik at du får opna loket. Når skiboksa er opna så kan du også skru ut låsen og erstatte den med ein ny lås.
Om låsesmeden ikkje klarer å dirke opp låsen så kan låsesmeden gå litt meir brutalt til verks ved å bore gjennom låsesylinderen eller ved å skjære av låsebolten for å få opna skiboksa på den måten slik at låsen kan byttast ut.

Ny lås med tilhøyrande nøkkel får du heilt sikkert kjøpt av Thansen. Alternativt så vil nok låsesmeden kunne være behjelpeleg med å finne ein uorginal lås som kan settast inn i staden for.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er boksen ulåst nå?

Vil tippe at det skal være mulig å skifte selve låsemekanismen/låsesylinderen. Ofte så er det en tredjepart som produserer selve låsesylinderen /-mekanismen så om du finner ut hvem som lager den bør det bli enklere. Uansett enig at THansen/produsent av boksen bør kunne hjelpe. Du kan i verste fall ta med låsesylinderen til en låsesmed og høre om de kan kode den om til nye nøkler.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...